شناسهٔ خبر: 26797584 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس هیئت جودوی استان تهران :

لزوم توجه مسولان به اشتغال و ازدواج ورزشکاران

رییس هیئت جودوی استان تهران با بیان اینکه اشتغال و ازدواج مهمترین مشکلات ورزشکاران است گفت: وضعیت اشتغال ورزشکاران باید مشخص شود ،آنها بعد از بازی های آسیایی سرگردان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، داود بلوطی، رییس هیئت جودوی استان تهران در جلسه برنامه ریزی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و اعزام ورزشکاران به بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 گفت: بازی‌های آسیایی در برخی از رشته‌های ورزشی حتی از مسابقات جهانی هم مهم‌تر است ما در این بازی‌ها می‌توانیم بهترین نتایج را به دست آوریم.

 

وی با بیان اینکه اشتغال و ازدواج مهمترین مشکلات ورزشکاران بیان کرد: وضعیت اشتغال ورزشکاران باید مشخص شود ،آنها بعد از بازی های آسیایی سرگردان هستند. بازی های آسیایی و مسابقات المپیک جزو مواردی هستند که منابع مالی برای آنها پیش بینی شده است ،بنابراین می طلبد اقدامات لازم برای رفاه حال ورزشکاران صورت بگیرد ،چون آنها سال های متمادی برای ورزش این کشور زحمت کشیدند و در میادین جهانی خوش درخشیدند.

 

بلوطی با بیان اینکه مبالغ در نظر گرفته شده برای ورزشکاران محدود است، تصریح کرد: این مبلغ باید به دو برابر افزایش یابد، چرا که ورزشکار برای آماده‌سازی بدن خود بیشتر از این مبالغ هزینه می‌کند.

 

رییس هیئت جودوی استان تهران خاطرنشان کرد: ورزشکاران با این شرایط نامناسب اقتصادی هزینه های زیادی متحمل می شوند و این 50 میلیون تومان برای کسب مدال طلا در همه رشته های ورزشی کم است.

 

وی از عدم دسترسی به نمایندگان تهران انتقاد کرد و افزود: حضور نمایندگان مجلس در کنار ورزشکاران نباید تنها در زمان انتخابات باشد، نمایندگان مجلس باید در تمام جلسات در عرصه ورزش حضور داشته باشند. وقتی ورزشکاران موفق به پیروزی در مسابقات می شوند مردم از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند. کجای دنیا این شور و نشاط ورزشی را می بینید، بنابراین می طلبد نمایندگان و دستگاه های مربوطه اقدامات لازم را برای رفاه حال ورزشکاران انجام دهند.

 

همچنین در این جلسه،آزاد، سرپرست هیئت بوکس استان تهران  نیز با اشاره به مشکل اشتغال و ازدواج  ورزشکاران گفت: برطرف کردن این مشکل باید در سطوح مختلف دیده شود ،ورزشکاران و قهرمانان در تهران گم هستند.

 

محمدصادق حسنی، رئیس سازمان تربیت بدنی شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه امکانات ورزشی گفت: در دور جدید مدیریت شهری در راستای توزیع عادلانه امکانات ورزشی شعاری مبنی بر شهرداری متولی ورزش همگانی است را انتخاب کردیم.

 

وی بیان کرد: این شعار که شهرداری متولی ورزش همگانی و نه قهرمانی است باعث انحصار امکانات ورزشی در دست عده‌ای شده بود، که در راستای توزیع عادلانه امکانات تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا هیئت‌های ورزشی از امکانات سازمان ورزشی استفاده کنند که قدم خوبی در راستای شعار جدید ورزش همگانی نشاط اجتماعی و شکوفایی قهرمانی است.

 

وی  با بیان اینکه ورزش همگانی، نشاط اجتماعی و شکوه قهرمانان را به همراه دارد. اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ورزش همگانی زمینه توسعه ورزش قهرمانی است که در همین راستا آمادگی داریم در حد امکان امکانات لازم را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

نظر شما