شناسهٔ خبر: 26780810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| مشکل اشتغال و ازدواج ورزشکاران در اولویت قرار گیرد

R7840/P1377/S6,60/CT11

رئیس هئیت جودو استان تهران با بیان اینکه مشکل اشتغال و ازدواج ورزشکاران باید در اولویت همه دستگاه‌ها قرار گیرد گفت: تمام ورزشکاران نگران وضعیت اشتغال خود هستند و برای شغل آنان تاکنون هیچ تضمینی داده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، داود بلوطی امروز در نشست اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی 2018، با اشاره به اینکه بازی‌های آسیایی در برخی از رشته‌های ورزشی حتی از مسابقات جهانی هم مهم‌تر است اظهار داشت: ما در این بازی‌ها می‌توانیم بهترین نتایج را به دست آوریم.

وی در ادامه بیان کرد: تمام ورزشکاران نگران وضعیت اشتغال خود هستند، سال‌ها است که برای رسیدن به شرایط بدنی مناسب و مسابقات ملی زحمت کشیده‌اند، اما برای شغل آنان تاکنون هیچ تضمینی داده نشده است.

رئیس هئیت جودو استان تهران با اشاره به لزوم حمایت از ورزشکاران افزود: مبالغی که برای تقدیر از ورزشکاران پرداخت می‌شود، بسیار محدود است، باید این مبالغ دو برابر شود، چرا که ورزشکار برای آماده‌سازی بدن خود بیشتر از این مبالغ هزینه می‌کند.

بلوطی با بیان اینکه پاداش 50 میلیون تومان در این شرایط اقتصادی برای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی بسیار کم است تصریح کرد: حضور نمایندگان مجلس در کنار ورزشکاران نباید تنها در زمان انتخابات باشد، نمایندگان مجلس باید در تمام جلسات در عرصه ورزش حضور داشته باشند.

ظرفیت باشگاهی در کشور اندک است

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم توجه به ورزش اظهار داشت: ورزش اهمیت بسیاری دارد که نشاط اجتماعی را به جامعه بر می‌گرداند.

وی با بیان اینکه ورزش وسیله‌ای برای کنترل جوانان، شور و نشاط جوانی است بیان کرد: شهرری از گذشته مهد ورزش بوده و امروز با 5 مدال قهرمانی در المپیک و بازی‌های آسیایی یکی از شهرستان‌های مهم استان تهران در زمینه ورزشی است.

فرماندار شهرری ادامه داد: حمیده عباسعلی قهرمان کاراته در بازی‌های آسیایی و علیرضا فغانی داور برتر جام جهانی 2018 از استعدادهای درخشان شهرستان ری هستند که اگر به افرادی همچون این قهرمانان توجه بیشتری شود می‌توانند افتخار آفرینی‌های بیشتری داشته باشند.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه وزارت ورزش پایگاه قهرمانی ندارد بیان کرد: وزارت ورزش باید به ورزشکاران محروم که امکانات کافی در زمینه رشد استعدادهای خود ندارند کمک ویژه داشته باشد، چرا که ظرفیت باشگاهی در کشور اندک است ‌و در این شرایط نمی‌توانیم ورزش حرفه‌ای داشته باشیم.

 توزیع عادلانه ورزشی باید محقق شود

محمدصادق حسنی رئیس سازمان تربیت بدنی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه امکانات ورزشی عنوان کرد: این شعار که شهرداری متولی ورزش همگانی و نه قهرمانی است باعث انحصار امکانات ورزشی در دست عده‌ای شده بود، که در راستای توزیع عادلانه امکانات تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا هیئت‌های ورزشی از امکانات سازمان ورزشی استفاده کنند که قدم خوبی در راستای شعار جدید ورزش همگانی نشاط اجتماعی و شکوفایی قهرمانی است.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ورزش همگانی زمینه توسعه ورزش قهرمانی است که در همین راستا آمادگی داریم در حد امکان امکانات لازم را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

در استان تهران امکانات برای قهرمانان فراهم نیست

مصطفی نکو لعل آزاد سرپرست هیئت بوکس استان تهران نیز با اشاره به مشکل اشتغال و ازدواج ورزشکاران بیان کرد: همه هیئت‌های ورزشی باید به طور جدی پیگیر این مسئله باشند، چرا که زمانی قهرمانان از مسابقات برمی‌گردند امکانات می‌خواهند اما متأسفانه در استان تهران شرایط برای آن‌ها فراهم نیست.

وی اظهار داشت: ورزشکار قهرمان ما در تهران گم می‌شود، به علاوه در زمینه پرداخت پاداش نیز فاصله مدال طلا، نقره و برنز را نباید زیاد در نظر گرفت؛ چرا که مقصر ورزشکار نیست بلکه مبلغ پاداش‌ها باید متناسب باشد.

انتهای پیام/ش

نظر شما