شناسهٔ خبر: 26789172 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

16 تیم لیگ چگونه آماده شدند؟

منبع: وب سایت برنامه نود

کمتر از ۱۰ روز دیگر لیگ هجدهم با حضور شانزده تیم آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، این دوره از رقابت‌های لیگ برتر برنامه‌ی فشرده‌ای خواهد داشت به این دلیل که دو تیم پرطرفدار پایتخت استقلال و پرسپولیس به مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند و بازی‌های آن‌ها در شهریور ماه برگزار می‌شود و همچنین در دی ماه جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ در کشور امارات برگزار می‌شود که اگر تیم ملی کشورمان بتواند به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند حدود یک ماه مسابقات لیگ برتر تعطیل می‌شود.
برای حضور خوب در لیگ برتر به غیر از نیروی انسانی که از طریق جذب بازیکن پیش از فصل تامین می‌شود، به موقع آغاز کردن تمرینات تیم‌ها پیش از شروع مسابقات هم تاثیر به سزایی در موفقیت یک تیم دارد. در این گزارش وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ هجدهم را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مدعیان به خارج رفتند
برای حضور در لیگ هجدهم فقط ۴ تیم استقلال تهران، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان توانستند اردوی پیش از فصل خودشان را در خارج از کشور برگزار کنند. از بین این ۴ تیم، پرسپولیسی‌ها در کرواسی اردوی پیش فصل خود را برپا کردند و ۳ تیم دیگر هم ترکیه را برای اردوی آمادگی پیش فصل خود انتخاب کردند.

در حالی فقط ۴ تیم از کشورمان برای لیگ هجدهم به خارج از کشور رفته‌اند که نسبت به دوره‌ی گذشته لیگ برتر، تعداد تیم‌های خارج رفته برای آمادگی پیش از فصل، نصف شده است. در دوره‌ی گذشته‌ی لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس، استقلال تهران، گسترش فولاد، پدیده، صنعت نفت آبادان، سیاه جامگان، ذوب‌آهن و پارس جنوبی جم اردوی آمادگی پیش از فصل خود را در خارج از کشور برگزار کردند. از این جمع برای لیگ هجدهم فقط پرسپولیس و استقلال در خارج از کشور اردو زدند و تیم‌های پدیده، صنعت نفت آبادان، ذوب‌آهن و پارس جنوبی جم و گسترش فولاد اردوی آمادگی پیش از فصل در ایران را برای حضور در لیگ برتر انتخاب کردند. در بین این تیم‌ها هنوز حضور گسترش فولاد در لیگ برتر مشخص نشده است. 

به نظر می‌رسد گران شدن دلار دلیل اصلی این باشد که بیشتر تیم‌ها برای لیگ هجدهم نتوانستند برای آمادگی پیش از فصل خود به خارج از کشور بروند و داخل کشور را برای اردوی خود انتخاب کرده‌اند.

راه سخت استقلالی‌ها
در فوتبال روز دنیا ۴۰ روز فبل از آغاز لیگ هر کشوری را زمان مناسب برای شروع تمرینات تیم‌ها می‌دانند. برای لیگ هجدهم، ۶ تیم هستند که تمرینات خود را دیر شروع کرده‌اند البته یکی از این‌ تیم‌ها هنوز وضعیتش برای حضور در لیگ مشخص نشده است. گسترش فولا تبریز تیمی است که هنوز مشخص نیست در لیگ برتر بازی می‌کند یا نه. آن‌ها تمرینات خود را از سوم تیرماه زیر نظر فیروز کریمی شروع کرده‌اند. سپیدرود رشت که تا هفته‌ی قبل با مشکلاتی عجیب رو به رو بود و خداداد عزیزی را روی نیمکت خود می‌بیند. کمتر از یک ماه تا شروع لیگ برتر برای آمادگی خود فرصت دارد. دو تیم خوزستانی نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان هم تا شروع لیگ برتر کمتر از ۲۵ روز را زمان دارند تا خود را آماده کنند. دیگر تیم خوزستانی صنعت نفت آبادان هم کمتر از ۳۵ روز برای آمادگی تا شروع لیگ برتر فرصت دارد. یکی از تیم‌های همیشه مدعی لیگ برتر استقلال تهران، از تاریخ چهارم تیر ماه تمرینات خود را زیر نظر وینفرد شفر آلمانی آغاز کرده و هنوز هم تکلیف چند مهره‌ی اصلی آن‌ها برای حضور در لیگ هجدهم مشخص نشده است. به نظر می‌رسد استقلالی‌ها با توجه به فرصت حدود یک ماهی که از زمان شروع تمرینات خود تا آغاز لیگ برتر دارند و وضعیت نا مشخص برخی از بازیکنانشان، کار سختی را برای حضور در لیگ هجدهم داشته باشند.

در لیگ هفدهم دو تیم استقلال خوزستان و نفت تهران خیلی دیر برای حضور در مسابقات تمرینات خود را آغاز کردند که نفتی‌ها در پایان رقابت‌ها به دسته یک سقوط کردند و استقلالی‌ها هم تا روزهای آخر شرایط خوبی نداشتند و برای بقا در لیگ برتر جنگیدند.

تیم‌هایی که به موقع شروع کردند
در بین تیم‌های لیگ برتری سایپایی‌ها از همه زودتر تمرینات خود را برای حضور در لیگ هجدهم آغاز کردند. بعد از سایپا، دیگر تیم تهرانی پیکان دومی تیمی بود که توانست کادر فنی خود را حفظ کند و تمرینات خود را برای حضور در لیگ برتر شروع کند. با وجود اینکه گفته می‌شود ۴۰ روز قبل از شروع مسابقات تیم‌هایی که تمرینات خود را شروع کنند وضعیت خوبی می‌توانند از نظر آمادگی در طول رقابت‌های لیگ برتر داشته باشند، این دو تیم با حدود ۴۵ روز وقت تا شروع لیگ برتر، زمان خوبی برای آمادگی تیم خود داشته‌اند. بعد از این دو تیم، تیم‌های نساجی مازندران، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌‌آهن، پدیده، پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان در هفته‌ی آخر خرداد ماه تمرینات خود را شروع کردند و زمان مناسبی برای آمادگی حضور در لیگ برتر را داشته‌اند. تراکتوری‌ها هم تمرینات خود را از روزهای آخر خرداد ماه شروع کرده بودند که البته "جان توشاک" سرمربی شناخته شده این تیم یک هفته بعد از شروع تمرینات، به تبریز آمد و زیر نظر او قرمزپوشان تبریزی خود را برای حضور قدرتمند در لیگ هجدهم آماده می‌کنند.

نظر شما