شناسهٔ خبر: 26824345 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رضا درویش در گفت و گو با مشرق:

آقایان استقلالی! صیادمنش باید به سایپا برگردد/ در ایران ماندیم تا اشتغال‌زایی کنیم

مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: برپایی اردوی داخل کشور باعث اشتغال‌زایی می شود و البته اثرات بسیار زیاد دیگری هم در داخل کشور خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق -  در حالی که همچنان تعدادی از تیم های لیگ برتری در فصل بدنسازی راهی خارج از کشور شدند تا اردوهای خود را در اوضاع گرانی ارز، بیرون از خاک کشور برپا کنند، بودند باشگاه هایی که با توجه به شعار سال 1397 مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" و ممانعت از خروج ارز از کشور اردوهای خود را در داخل برپا کردند.

باشگاه سایپا یکی از نمونه های این مورد است که در گفت و گو با مدیرعامل این باشگاه به چرایی این اقدام از سوی تیم علی دایی پرداختیم.

رضا درویش در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط این روزهای باشگاه سایپا و البته انتقال یکی از بازیکنان این تیم به استقلال حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*چه شد که اردوی تیم سایپا را در داخل کشور برپا کردید؟

- از اول هم بنا داشتیم این کار را انجام بدهیم. هم برای صرفه جویی در هزینه های باشگاه و هم برای اشاعه فرهنگ توجه به امکانات داخل کشور.

* تغییری هم از نظر هزینه ای برایتان داشت؟

- فارغ از موضوع هزینه این بحث برای مدیران باشگاه سایپا مطرح بود که ارز کشورمان را از مرز خارج نکنیم. در روزهایی به سر می بریم که باید محاسبات دقیقی برای هزینه های مان داشته باشیم.

* گرشاسبی همتای شما در باشگاه پرسپولیس ادعا داشت اردوی کرواسی پرسپولیس به مراتب ارزانتر از اردوهای داخلی برای این باشگاه تمام شده است! این موضوع با توجه به اینکه شما در سرعین –اردبیل و رامسر اردو داشتید می تواند واقعیت داشته باشد؟

- من از ریز هزینه های باشگاه پرسپولیس اطلاع ندارم. شاید اینطور باشد ولی ما هرطور حساب کردیم اردوی داخلی برای مان ارزانتر تمام می شد. ضمن اینکه اردوی داخلی فواید دیگری هم دارد.

* به نمونه هایی از آن اشاره می کنید؟

- آشنایی با فرهنگ های دیگر استان ها از مهمترین اتفاقات این اردوهاست. هم بازیکنان ما با فرهنگ مردمان آذربایجان و مازندران آشنا شدند و هم آنها بازیکنان سایپا را دیدند. علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان است که خیلی ها دوست دارند او را از نزدیک ببینند و این اتفاق کمی برای شان نبود که با برپایی اردوی ما در شهرهای کشورمان رخ داد. علاوه بر این ما باعث اشتغال‌زایی هم شدیم. از رفت و آمد با صنعت هوایی و زمینی گرفته تا هتلداران و مجموعه های ورزشی که برای تمرین از آنها استفاده شد. همه و همه در این اردوی داخلی ذینفع بودند که باشگاه سایپا از این بابت به خود می بالد و امیدواریم تواسنته باشیم سهمی هرچند کوچک در حمایت از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گزاران کشورمان داشته باشیم.

* اوضاع تیم سایپا را چطور می بینید؟

- طبق گزارش‌هایی که از کادر فنی به دستم رسیده تمرینات طبق برنامه پیش رفته و مشکلی از این نظر نیست. بازی های تدارکاتی هم داشتیم که انجام شد. بازیکنان مدنظر کادر فنی هم جذب شدند و کم کم آماده می شویم تا در لیگ برتر به میدان برویم.

* در لیگ هجدهم چه جایگاهی را برای تیم سایپا پیش بینی کرده اید؟

- قطعا کار آسانی در پیش نداریم. با نگاهی سطحی به یارگیری رقبا و تدارکاتی که همه در این مدت داشتند می توان دریافت که لیگ سختی در پیش خواهد بود. ضمن اینکه ما امسال باید در سه جبهه بجنگیم و لیگ قهرمانان آسیا هم به جام حذفی و لیگ برتر اضافه شد است. امیدواریم در نهایت هم نماینده شایسته ای برای کشورمان در آسیا باشیم و هم نماینده ای پرافتخار برای ماشین سازی سایپا. امیدوار هستیم تا در پایان لیگ هجدهم بین 5 تیم بالای جدول قرار بگیریم.

* موضوع انتقال اللهیار صیاد منش به استقلال چه شد؟

- این بازیکن با ما قرارداد دارد و باید به باشگاهش برگردد. هنوز برای ما سئوال است که بازیکن مان چرا بدون هماهنگی باشگاه راهی استقلال شد!

* استقلالی ها با شما مذاکره نکردند؟

- خیر! این کمترین انتظار ما از دوستان در باشگاه استقلال بود که با علم به این موضوع که این بازیکن با ما قرارداد دارد از ما کسب تکلیف می کردند. یا حداقل خود بازیکن باید این مسأله را با ما در میان می گذاشت.

* در قراردادش حق فسخ برای این بازیکن در نظر گرفته نشده است؟

- در قرارداد آمده تنها در صورتی می تواند قراردادش را فسخ کند که از ترکیه پیشنهاد داشته باشد. این بازیکن دو فصل دیگر با ما قرارداد دارد و باید به سایپا برگردد.

نظر شما