شناسهٔ خبر: 26782889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

معافیت مناطق زلزله‌زده از اعمال خاموشی‌ها

بر اساس دستور هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه مناطق زلزله زده این استان از اعمال خاموشی‌ها معاف است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /«علیمراد مرادی مجد»، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در این خصوص در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا میزان مصرف برق تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان 19درصد رشد داشته است. این موضوع سبب شده خاموشی مانند تمام استان‌ها در کرمانشاه نیز طبق برنامه اعمال شود. مرادی مجد افزود: با توجه به شرایط مناطق زلزله‌زده، قطع برق این مناطق از دستور خارج شده اما اینکه گفته می‌شود سهمیه قطع برق این مناطق به سهمیه شهر کرمانشاه اضافه شده به هیچ عنوان صحت ندارد و همان 2 ساعت تعیین شده برای این شهر اعمال می‌شود. همچنین جهت رفاه مردم استان ایستگاه‌های پمپاژ آب نیز از برنامه خاموشی‌ها حذف شده تا هیچ گونه قطعی آب به علت خاموشی‌ها نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی هر سال اوج مصرف برق در استان از مرداد ماه آغاز می‌شد، اما امسال با توجه به افزایش دمای هوا اوج مصرف برق از تیرماه آغاز شده است. تیر ماه سال گذشته میانگین مصرف برق 609مگاوات بود که این میزان امسال تاکنون به 725 مگاوات رسیده است.
 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در مناطقی که تجمع واحدهای تجاری وجود دارد خاموشی مشترکان از ساعت 12 تا 15 و مراکز طلایی مانند بیمارستان‌ها، دادسراها، ادارات و... از ساعت 17 به بعد اعمال می‌شود. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به حساسیت کاری مناطقی مانند بیمارستان‌ها و صنایع، هماهنگی‌های لازم از قبل با آنها انجام می‌شود تا آسیبی به سامانه‌ها و تجهیزات وارد نشود. هر چند در زمان خاموشی‌های تعیین شده، قطع برق مراکز و بخش‌های مختلفی که در آن منطقه وجود دارد، اجتناب‌ناپذیر است.
 

نظر شما