شناسهٔ خبر: 26782128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات سوریه| آزادسازی روستا و تپه "المال" در حومه درعا/ توافق برای آزادی ربوده شدگان "اشتبرق"

R36348/P36446/S8,90/CT10

رسانه‌های سوری از آزادسازی روستا و تپه "المال" در حومه شمال غرب درعا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که نیروهای مسلح سوری عملیات نظامی خود علیه گروه‌های تروریستی در روستاها و شهرک‌های حومه شمال غرب درعا را ادامه داده و با آزادسازی روستای المال و تپه المال دامنه کنترل خود بر این مناطق را وسعت بخشیدند.

نیروهای سوری روز گذشته نیز تپه راهبردی الحاره، روستاهای "کفرشمس"، "أم العوسج"، "الطیحه"، و "زمرین" در حومه شمال غربی درعا را بعد از نابودی آخرین مراکز تجمع گروه‌های تروریستی آزاد کردند.

خبرنگار سانا گزارش داد که با آزادسازی دو تپه الحاره و المال یگان‌های ارتش سوریه نقطه امنی برای خود به منظور  آغاز عملیات علیه تروریست‌های باقی مانده در روستاها و شهرک‌های واقع در مرزهای اداری بین دو استان درعا و القنیطره ایجاد کرده‌ و در نتیجه گروه‌های تروریستی را لای منگنه قرار داده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه طی روزهای گذشته ده‌ها روستا و شهرک در حومه غربی استان درعا را از لوث گروه‌های تروریستی آزاد کردند و این پیروزی‌ها تسلیم شدن تروریست‌ها و پیوستن تعدادی از روستاها و شهرک‌ها به روند آشتی را شتاب بخشید.

توافق برای آزادی ربوده شدگان  روستای "اشتبرق"

خبرگزاری رسمی سوریه از رسیدن به توافق برای آزادسازی ربوده شدگان باقی مانده در "اشتبرق" و هزاران نفر از اهالی دو شهرک کفریا و الفوعه در ادلب خبر داد.

این در حالی است که بیش از دو ماه قبل 42 تن از ربوده شدگان از روستای اشتبرق در راستای توافق برای آزادسازی ربوده شدگان اشتبرق و محاصره شدگان در دو شهرک کفریا و الفوعه می‌گذرد.

گروه تروریستی النصره و تروریست‌های وابسته به این گروه 26 نیسان 2015 میلادی (6 اردیبهشت 94) جنایتی در روستای اشتبرق مرتکب شدند به‌گونه‌ای که تروریست‌ها حدود 200 شهروند سوری را کشته و ده‌ها نفر را ربودند و این در حالی است که صدها تن از اهالی این روستا نیز با پای پیاده به مناطق امن کوچ کردند.

پایان آوریل گذشته توافقی برای خروج تروریست‌های اردوگاه الیرموک در حومه دمشق به ادلب و آزادسازی محاصره شدگان در دو شهرک کفریا و الفوعه در دو مرحله محقق شد.

انتهای پیام/

نظر شما