شناسهٔ خبر: 26781972 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

1.6 میلیون نفردر زمینه پیشگیری از اعتیاد آموزش دیدند

ارومیه- ایرنا- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر در سطح کشور آموزش های چهره به چهره در زمینه پیشگیری از اعتیاد را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار مسعود زاهدیان روز سه شنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور در ارومیه افزود: پلیس اعتبار خاصی برای این آموزش های چهره به چهره تخصیص نداده اما با تبلیغات محیطی، تولید فیلم، برگزاری نمایشگاه ها و غیره به موفقیت های خوبی دست یافته است.
وی به ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه پیشگیری از اعتیاد به حدود 12 هزار نفر در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: 297 مورد مشاوره گروهی و 658 مورد مشاوره فعال نیز در دفاتر مشاوره تخصصی پیشگیری از اعتیاد کشور به ثبت رسید.
سردار زاهدیان ادامه داد: توانایی در جلب مشارکت عمومی نخستین راهکار برای پیشگیری از اعتیاد است و می توان با همکاری آموزش و پرورش در این زمینه با خانواده ها ارتباط موثر برقرار کرد.
وی بیان کرد: برخی از برنامه های آموزشی در زمینه های مشاوره، تیاتر خیابانی و مسابقه نقاشی که با همکاری آموزش و پرورش به اجرا گذاشته شده نیز به ایجاد ارتباط دوسویه خانواده ها و پلیس منجر شده است.
سردار زاهدیان با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: این ضعف و ناآگاهی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید از طریق بالا بردن سطح مقاومت افراد نسبت به آسیب ها در آموزش و پرورش و آموزش عالی جبران شود.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه امنیت تنها با تلاش پلیس برقرار نمی شود، بیان کرد: سازمان ها و نهادهای اجتماعی نیز در زمینه آگاهی بخشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عملکرد مناسبی ندارند.
به گزارش ایرنا گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با هدف تبیین سیاست ها و راهبردها در سال تحصیلی آینده به مدت 2 روز در ارومیه برگزاری می شود.
این گردهمایی در روز نخست به صورت کارگاه مشترک با حضور رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور و فرمانده انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد.
7125 /3072

نظر شما