شناسهٔ خبر: 26775470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هم اکنون؛

گردهمایی معاونان تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش به میزبانی آذربایجان غربی در حال برگزاری است

جوان آنلاين

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت سراسر کشور در ارومیه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

ولی حسینی اظهار داشت: این گردهمایی از 25 الی 28 تیرماه با هدف تبیین برنامه و سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده به‌ میزبانی شهرستان ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور حمیدی معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش در این گردهمایی گفت: هم‌اندیشی در خصوص ارتقا کیفیت درس تربیت بدنی در سطح مدارس در دستور کار این گردهمایی قرار دارد.

حسینی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان از دیگر مباحث مطرح در این گردهمایی خواهد بود، ادامه داد: سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مواد مخدر کشور نیز به‌ عنوان مهمان ویژه در این گرهمایی حضور خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگ‌ساز و عضو شورای مبارزه با مواد مخدر همواره نقش ویژه‌ای در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان آذربایجان غربی از به بهره‌برداری رسیدن 8 باب زمین چمن مصنوعی در اماکن ورزشی آموزش و پرورش استان تا آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: از این تعداد 3 مورد در شهرستان ارومیه و بقیه در شهرستان‌های خوی، پیرانشهر، بوکان، میاندوآب و سلماس قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ساخت زمین‌های چمن مصنوعی 6.5 میلیارد ریال از اعتبارات معاونت تربیت بدنی هزینه شده است، اذعان کرد: آیین نمادین افتتاح زمین چمن مصنوعی ناحیه 2 ارومیه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این گردهمایی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه اخلاق یکی از پایه‌های اصلی در حوزه ورزش دانش‌آموزی است بنابراین جهت ارج گذاشتن به منش پهلوانی، طی مراسمی معاونان تربیت بدنی و سلامت کشور در مزار معلم اخلاق و پهلوان نامی استان «محمد باوند‌پور» حضور پیدا می‌کنند.

به گفته حسینی، بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از پروژه‌های ورزشی نمیه‌تمام آموزش و پرورش استان با هدف اختصاص اعتبارات لازم و بازدید معاونان تربیت بدنی کشور از دهکده ساحلی «چی چست» ارومیه از دیگر برنامه‌های جانبی این گردهمایی خواهد بود.

نظر شما