شناسهٔ خبر: 26778396 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همت:کار را به نیروی جوان واگذار می کنیم/گیل آبادی:خانه تئاتر باید خانه امن تئاتری ها باشد

مراسم تودیع و معارفه مدیران خانه تئاتر با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

همت:کار را به نیروی جوان واگذار می کنیم/گیل آبادی:خانه تئاتر باید خانه امن تئاتری ها باشدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید خانه تئاتر با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد. شهرام کرمی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی، رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، کوروش زارعی مدیر حوزه هنری. راسخ راد مدیر اداره تئاتر، نیلی مدیر انجمن نمایش و ... در عمارت جدید خانه تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ایرج راد از اعضای خانه تئاتر گفت: خانه تئاتر مسائل و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. اما ما در تمامی این سال‌ها تصمیم گرفتیم، تنها یک کار را انجام دهیم و آن اینکه سرمان را پایین بیندازیم و فقط کار کنیم. بدون اینکه اطلاع رسانی کرده باشیم.

وی افزود: در گذشته برخی سعی در عدم شکل گیری تشکل‌های تئاتری داشتند؛ ولی ما خانه تئاتر را راه انداختیم و سعی کردیم آنچه انجام می‌دهیم را در بوق و کرنا نکنیم. برای مثال همین ساختمان جدید خانه تئاتر؛ اگر تصمیم راه اندازی آن رسانه ای می شد، مطمئن باشید در مرحله گودبرداری متوقف می ماند. متاسفانه در این سال‌ها خیلی از مدیران فرهنگی مانع فعالیت بهتر ما شدند.

راد در ادامه درباره دیگر مشکلات تئاتری ها گفت: یکی از اشکالات بزرگ هنر به رسمیت شناخته نشدن آن است؛  الان تقریباً دو هفته است که جلساتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می شود تا امنیت شغلی هنرمندان را به نتیجه رسانده و از این به بعد قانونمند عمل کنیم. تا پیش از این دستاور‌های ما در خانه تئاتر مقطعی بود؛ چون اعمال قدرت شخصی بود و نه قانونی. اما از حالا، استقلال خانه تئاتر تا زمانی که پابرجاست مال تک تک تئاتری هاست.

وی درباره برخی تغییرات خانه تئاتر در دوره جدید بیان کرد: تحول دیگر در خانه تئاتر علاوه بر قانونمندی، تغییر هیئت مدیره آن بود که مشغول برنامه ریزی امور هستند. تصمیم بعدی ما برای پیشبرد امور، انتخاب مدیرعاملی غیر از خانه تئاتر بود. من به نمایندگی از اعضای خانه تئاتر، از تلاش اصغر همت مدیر سابق خانه تئاتر تشکر می کنم. شهرام گیل آبادی به دلیل رابطه نزدیکی که با چند عضو از اعضای هیئت مدیره داشت و البته همه ما به توانایی او واقف بودیم، برای اداره خانه تئاتر در دوره جدید انتخاب شد.  آنچه بیش از همه بر آن تاکید داریم تقویت تشکل‌های تئاتری و ارتباط بهتر و بیشتر با رسانه ها برای اطلاع رسانی امور است.

 اصغر همت که دو سال مدیریت مجموعه را به عهده داشت، در ادامه مراسم گفت: ما چراغ خاموش حرکت کردیم و فکر میکردیم به نفع تئاتر است نمیدانستیم از دید خودمان هم خاموش می ماند حالا تصمیم گرفتیم کار را به نیروی جوان واگدار کنیم تا ببینیم اشکال از کجاست. من همزمان با کار مدیریت، ۱۴ تئاتر سنگین انجام دادم .

وی با بیان اینکه شهرام گیل آبادی بیست سال از بنده کوچک تر است اما به توانایی های او واقفم،ادامه داد: شاید یکی از شاعبه هایی که به شهرام وارد است برخی فعالیت های سیاسی اوست ولی قطعا آنقدر باهوش است که این مسائل را وارد تئاتر نخواهند کرد.

همت ادامه داد:بیشترین کمک را آقای صالحی به ما کرد چرا که با کمک یک میلیارد ونیمی او، این خانه بنا شد. 

لازم به ذکر است؛یکی از قسمت های جالب صحبت های همت نامه همسرش بود که با این بیت تمام شد،بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردی یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت

در پایان مراسم گیل آبادی با بیان اینکه تئاتر یک خانواده است، گفت:ما برای رفع مطالبات انباشته شدن مادی و معرفتی تئاتر، چاره ای جز کار شبانه روزی نداریم . برنامه محوری،مشارکت محوری و جمع کردن این خانواده پرافتخار از اولویت های کاری خانه تئاتر است .

وی با بیان اینکه خانه تئاتر باید خانه امن تئاتری ها باشد،افزود:این خانه را باید آبادتر از قبل ساخت و با این شعر به صحبت های خود پایان داد:منم که دیده شهرم به عشق ورزیدن منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن

در ادامه مراسم جوایزی از طرف رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان ،حریری مدیر مرکز مولوی، کوروش زارعی مدیر حوزه هنری، سلیمانی مدیر فرهنگسرای ارسباران هیات مدیره خانه تئانر به اصغر همت اهدا شد.

گفتنی است ؛ در این مراسم هادی مرزیان سلطانی رئیس دانشگاه هنر، قطب الدین صادقی، داریوش اسدزاده و اسماعیل خلج حضور داشتند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تودیع و معارفه مدیران خانه تئاتر 

نظر شما