شناسهٔ خبر: 26780079 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همت: بدون کمک صالحی امیری خانه تئاتر ساخته نمی شد

تهران - ایرنا - اصغر همت طی سخنانی از کمک های صالحی امیری وزیر سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت خانه تئاتر تجلیل کرد و در عین حال گفت: آقای صالحی نیز هنر دوست هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مدیرعامل سابق خانه تئاتر در مراسمی که عصر امروز - سه شنبه - برای تجلیل از فعالیت های خود وی برگزار شد،همچنین درباره نحوه ساخت خانه تئاتر افزود: شاید از هر کسی که برای ساخت خانه تئاتر کمک می خواستیم بیشتر از ١٠٠ میلیون نمی داد اما آقای صالحی امیری یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان برای ساخت این مجموعه کمک کرد.

** به رسمیت شناخته شدن خانه تئاتر از سوی بیضایی، بهترین اتفاق دوره مدیریتم بود
این کارگردان تئاتر در بخشی دیگر از سخنانش، بهترین اتفاق دو سال مدیریتش بر خانه تئاتر را به رسمیت شناختن این خانه از سوی بهرام بیضایی عنوان کرد.
اصغر همت در این مراسم که در خانه تئاتر برپا شد، افزود: من هم مانند آقای راد، دو سال مدیریتم را در خانه تئاتر چراغ خاموش عمل کردم و این چراغ خاموش عمل کردن حتی از دید خود ما تئاتری ها پنهان ماند.
وی ادامه داد: اگر چه مدیر خانه تئاتر بودم اما از هنر تئاتر غافل نشدم و در این دو سال پنج کار سنگین تئاتری انجام دادم.
همت اضافه کرد: از این خبر خاموش ها یکی را دلم نمی آید نگویم آن هم اینکه محبتی که آقای بیضایی داشت و نامه ای که شاید تاریخی خواهد ماند را فراموش نمی کنم. وی در نامه ای گلایه ای دارند از اینکه نتوانست آخرین اجرای اش را در کشور انجام دهد اما در عین حال ١٦٠ دست از لباس های اش را اینجا فرستاد و این کادو به خانه تئاتر و به رسمیت شناختن خانه تئاتر ایران توسط بهرام بیضایی بهترین اتفاقی بود که در این دو سال به نظر من افتاد.

** قدرت تصمیم گیری در عرصه تئاتر را باید به نیروی جوان تر بدهیم
این استاد تئاتر در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: قدرت را به نیروی جوانتر باید بدهیم تا ببینیم اشکال از ماست که کار ما پیش نمی رود یا اشکال از هنر تئاتر است؛ خود ما هم امروز به اندیشه جوان فکر می کنیم چون معمولا وقتی یک نَفَر از خودمان مدیرعامل می شود یا عضو هیات مدیره موثری نیست یا مدیر عامل موثری نیست و این یک خدشه است.
وی درباره شهرام گیل آبادی مدیرعامل جدید خانه تئاتر گفت: شهرام ٢٠ سال از من کوچک تَر است اما از حیث مدیریتی ٢٠ سال از من جلوتر است؛ او بقدری باهوش است که می داند تئاتر یک نهاد غیرطبیعی و غبرانتفاعی است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات اصغر همت با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد و شهرام گیل آبادی با تکیه بر مسند مدیریت خانه تئاتر ایران، کارش را آغاز کرد.
فراهنگ**٧٣٢٩

نظر شما