شناسهٔ خبر: 26766216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرگزاری فرانسه: آمریکا تلاش می کند به ترکیه پاتریوت بفروشد

تهران-ایرنا- خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه گزارش داد که آمریکا تلاش می کند ترکیه را قانع کند به جای خرید سامانه موشکی 'اس -400 ' از روسیه، سامانه موشکی پاتریوت تولید این کشور را خریداری کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه افزود: تصمیم ترکیه برای خریداری سامانه موشکی پیشرفته 'اس-400 ' از روسیه به نقطه اختلاف میان دو عضو ناتو (واشنگتن و مسکو )تبدیل شده است.
براساس این گزارش، قوانین آمریکا کشورهایی را که از روسیه سلاح خریداری کنند تحریم می کند، بنابراین ترکیه در صورت خرید سامانه اس -400 با تحریم های آمریکا روبرو خواهد شد.
«تینا کایدانو» دستیار سیاسی و نظامی وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه گفت: هدف ما این است قبل از هر چیز مطمئن شویم سامانه های تسلیحاتی که از سوی متحدانمان خریداری می شود بر روابط راهبردی ما با آن ها تاثیر منفی نداشته باشد.
وی افزود متحدان ما باید در زمان تصمیم گیری برای خرید این تسلیحات این نگرانی ها را در نظر داشته باشند.
این مسئول وزرات خارجه آمریکا با بیان این که تصمیم برخی متحدان آمریکا در ناتو برای خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه خطرناک است ، افزود: آن ها باید به جای تمرکز بر خرید اس-400 به سامانه های موشکی آمریکا فکر کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنان کایدانو به این معناست که سامانه دفاعی ترکیه با سامانه های دفاعی متحدان غربی این کشور هماهنگ نیست و این کشور را در معرض تحریم های آمریکا قرار داده و مانعی بر سر صادرات سلا ح های روسی به این کشور خواهد بود.
به گزارش ایرنا، آنکارا اصرار دارد فناوری تولید سامانه‌ موشکی اس-۴۰۰ را بدست آورد، اما آمریکا با ورود این سامانه به کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) مخالف است. از طرف دیگر روسیه نیز نمی خواهد فناوری این سامانه موشکی پیشرفته در اختیار اعضای ناتو قرار گیرد.
خاورم**9366**1049

نظر شما