شناسهٔ خبر: 26763444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش 6 درجه ای دما در نوار شمالی کشور

تهران-ایرنا-مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به وجود رگبار و رعد و برق امروز احتمال کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از 4 تا 6 درجه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

مسعود حقیقت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی آذربایجان غربی ، برخی نقاط آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ می دهد.
وی اظهارداشت: امروز شدت بارش ها در استان گیلان خواهد بود. فردا نیز بارش پراکنده در برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل ، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ می دهد.
حقیقت ادامه داد: طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات شرق استان فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.
وی افزود: همچنین در دو روز آینده در مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده و احتمال دارد در برخی از نقاط استان های سمنان ، قم، مرکزی ، قزوین ، البرز و تهران گرد و خاک رخ دهد ؛ همچنین استان های خوزستان ، ایلام و کرمانشاه شاهد بروز پدیده گرد و خاک خواهند بود.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: بیشینه دمای تهران دیروز به 40 درجه رسیده بود که امروز به 41 درجه خواهد رسید ، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 26 درجه بود.
حقیقت گفت: دیروز دلگان در استان سیستان و بلوچستان با 50 درجه گرمترین و امروز صبح شهرکرد و الشتر در استان لرستان با 10 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند.
علمی 9014**1440

نظر شما