شناسهٔ خبر: 26747238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کولیوند خبر داد:

تدوین طرح توسعه آموزشی استان البرز تا دو ماه آینده

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بر استقرار تیم مدیریتی دانشگاه خوارزمی در کرج تأکید کرد و از تدوین طرح توسعه استان البرز تا دو ماه آینده توسط وزارت علوم خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درباره وضعیت طرح سئوالش از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: سئوال از منصور غلامی که درباره بلاتکلیفی دانشگاه خوارزمی میان تهران و کرج بود که این سئوال کمیسیون آموزش طرح و مقرر شد وزارت علوم رئیس جدیدی برای دانشگاه انتخاب و همچنین برنامه‌ توسعه آموزش عالی استان البرز را به کمیسیون ارائه کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب روز گذشته رئیس جدید دانشگاه خوارزمی، عنوان کرد: انتظار ما این است که با توجه به اینکه بخش اعظمی از این دانشگاه در استان کرج واقع و طرح توسعه این دانشگاه در استان البرز دیده شده است، رئیس این دانشگاه مستقر در کرج باشد و با مختصات این شهر و استان البرز آشنایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرپرست پیشین دانشگاه خوارزمی به هیچ عنوان در کرج حاضر نبود و ارتباطی با استانداری و فرمانداری شهر نداشت، افزود: عمده این دانشگاه در کرج است ولی مدیران پیشین فقط یکی دو روز در هفته در شهرستان کرج حضور می‌یافتند و عملا بخش اصلی دانشگاه را رها شده بود.

کولیوند افزود: 224 هکتار زمین برای توسعه دانشگاه خوارزمی در استان البرز در نظر گرفته شده و این در حالیست که زمین این دانشگاه در استان تهران 1.5 هکتار است و جایی برای توسعه این دانشگاه در تهران وجود ندارد لذا علاوه بر حضور رئیس، حضور هیأت علمی دانشگاه در کرج نیز یک ضرورت است. همچنین این دانشگاه بیش از 12 هزار دانشجو دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان البرز تعداد دانشجویان را می‌توان افزایش داد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین دو ماه فرصت به وزارت علوم داده شد تا طرح توسعه آموزشی استان البرز را به کمیسیون و نماینده سئوال کننده ارائه کند تا در خصوص آمدن طرح سئوال به وزیر علوم تصمیم گیری شود./

پایان پیام

نظر شما