شناسهٔ خبر: 26746970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک مستلزم انتقال سند به میراث فرهنگی

گروه فرهنگی ـ استاندار لرستان با اشاره به این‌که سند قلعه فلک‌الافلاک به نام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، اظهارکرد: ثبت جهانی قلعه نیازمند انتقال سند به نام میراث فرهنگی و گردشگری است.

صاحب‌خبر -

ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک مستلزم انتقال سند به میراث فرهنگی

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز دوشنبه، ۲۵ تیر در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک دهه کرامت، اظهارکرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از وزیران خلاق کابینه دولت هستند همواره به استان‌های کمتر توسعه یافته عنایت ویژه‌ای داشتند.
وی با اشاره به این‌که در دوره‌های گذشته سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته صورت نگرفته است، اضافه کرد: برخی موسسات عمومی و خصوصی کار سرمایه‌گذاری کمتری در این مناطق انجام دادند.
خادمی با بیان این‌که در مجموعه‌هایی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله در صنعت پتروشیمی و نفت امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این مجموعه‌ها در استان سرمایه‌گذاری کنند تا مردم تماما شیعه از لطف سرمایه‌گذاری‌های دولتی برخوردار شوند.
استاندار لرستان به فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گدازی، تخصیص زمین و آب اشاره و با بیان این‌که مجتمع دفاعی درود قابلیت توسعه دارد، اضافه کرد: در صنایع دفاع درود می‌توان سرمایه‌گذاری‌های لاستیک هواپیما و تانک‌سازی انجام داد.
وی با اشاره به این‌که شهرستان درود برای فعالیت‌های صنعتی وزارت دفاع پایه‌های اولیه را دارد، ادامه داد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سرمایه گذاری ساخت مجتمع کشت و صنعت در باغ صد هکتاری انجام دادند به‌طوری‌که ساخت گلخانه پرواربندی تعریف شده است.
خادمی با تاکید بر توسعه فروشگاه اتکا و سرمایه‌گذاری اتکا در استان، تصریح کرد: همواره ارتش در لرستان مستقر بوده و بهره‌مندی پرسنل از حقوق اتکا از حقوق پرسنل ارتش است لذا توسعه فروشگاه اتکا و بازسازی آن در استان ضرورت دارد.
استاندار لرستان در خصوص آزادسازی حریم فلک‌الافلاک، گفت: سند این مجموعه به اسم وزارت دفاع صادر شده اما بنا بود این سند به نام میراث فرهنگی و گردشگری منتقل شود زیرا ثبت جهانی قلعه نیازمند ثبت سند به نام میراث فرهنگی و گردشگری است.
وی با اشاره به این‌که بخشی از زمین ارتش در مسیر مناطق گردشگری است که بناست ۷ متر از این زمین برای تعریض جاده صورت گیرد، اظهارکرد: در خصوص ایجاد صد هکتار باغ و صنایع وابسته به این باغات توسط وزارت دفاع انتظار داریم با توجه به بیکاری و شرایط استان این امر انجام گیرد.

انتهای پیام

نظر شما