شناسهٔ خبر: 26745369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فناوری پول نمی‌خواهد اگر اینطور بود، دبی و عربستان جای ما بودند/ پیشرفت استارت آپ‌ها در گرو شناخت نیاز مردم/ دوره رشد اقتصادی با خودروسازی به سر آمده است

صاحب‌خبر -
کسب درآمدهای میلیاردی در شرکت‌های دانش بنیان/ پیشرفت استارت آپ‌ها در گرو شناخت نیاز مردم/ دوره رشد اقتصادی به دست صنعت و خودروسازی به سر آمده استستاری گفت: باید بدانیم که فناوری پول نمی‌خواهد زیرا اگر به این صورت بود دبی و عربستان جای ما در این شاخص قرار می‌گرفتند موضوع مهم دانش و ایده جوانان است.
 
به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم امضای ت فاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری و سازمان تأمین اجتماعی که صبح امروز در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری آمادگی لازم برای انجام هر گونه همکاری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را دارد، گفت: ما آماده هستیم تا بخشی از زحمات را از دوش سازمان‌ها برداریم و محیط جدید استارتاپی را در کشور به وجود آوریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه دانش‌بنیان مناسب، کسب و کار است؛ اظهار کرد: شاخص نوآوری جهانی که چندی پیش اعلام شد، نشان از رشد چند پله‌ای ایران داشت و البته جهش ایران در حوزه علم و فناوری هنوز جای کار بسیار دارد، زیرا کشور ما دارای شاخصه‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه مختلف علمی، فناوری‌ و انسانی است.

وی با اشاره به شاخص انسانی کشور ایران بیان کرد: ایران در برخی از شاخصه‌های انسانی در رتبه دوم و یا سوم جهان قرار دارد اما متاسفانه محیط کسب و کار کشور ما اشتباه است، ما افرادی را برای حضور در محیط کسب و کار تربیت می‌کنیم که هیچ از یک سازمان‌ها به آنان احتیاجی ندارند و آنها را نمی‌خواهند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره توجه به جوانان و رشد ایران در شاخص نوآوری جهانی اظهار کرد: ما باید بدانیم که فناوری پول نمی‌خواهد زیرا اگر به این صورت بود دبی و عربستان جای ما در این شاخص قرار می‌گرفتند موضوع مهم دانش و ایده جوانان است.

تعامل معاونت علمی و شهرداری برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان

وی در خصوص چگونگی به وجود آمدن محیط کسب و کار مناسب اظهار کرد: مالیات، معافیت‌های گمرکی، بیمه و دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به فضای مسکونی مناسب پایه‌های مهم توسعه محیط کسب و کار است که خوشبختانه امروز با تعاملی که معاونت با شهرداری داشته است، توانسته‌ایم ساختمان‌های مسکونی را به تجاری تبدیل کنیم.

ستاری با اشاره نوآوری در شهر تهران گفت: شهر تهران امروز به عنوان یکی از 50 شهر برتر جهان از لحاظ فناوری است و اگر ما بتوانیم محیط کسب و کار را در کشور خود به درستی به وجود آوریم می‌توانیم حتی تا رتبه یک رقمی هم پیش برویم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه محیط کسب وکار باعث رونق بخش خصوصی می‌شود، گفت: اگر بتوانیم محیط کسب و کار مناسب را در کشور به وجود آوریم آن زمان است که بخش خصوصی اعتماد می‌کند و پول خود را در حوزه استارتاپ‌ها خرج می‌کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در خصوص تسهیلاتی که معاونت برای شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها قرار داده است، گفت:‌ در حال حاضر معاونت فعالیت‌‌های خوبی را با وزارت صنعت پیش می‌برد همچنین توافقات جدیدی را با نیروی کل سازمان‌های مسلح داشته‌ایم که بر اساس آن کارمندان شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند مشمول معافیت‌های سربازی شوند.

رشد فعالیت‌های بانکی در بستر استارتاپ‌ها

وی در رابطه با فعالیت‌های بانکی که در بستر استارتاپ‌ها انجام می‌گیرد،گفت: سال گذشته بیش از 130 هزار میلیارد تومان تراکنش به کمک استارتاپ‌ها انجام گرفته و این موضوع نشان‌دهنده رشد این حوزه است، شاید در آینده بانکی وجود نداشته باشد اما قطعا تعاملات بانکی در بستر استارتاپ‌ها رشد خواهد داشت.

ستاری ادامه داد: روزانه میلیاردها تومان تراکنش بدون هیچ اشتباهی درون استارتاپ‌ها و نرم‌افزارهای بانکی انجام می‌گیرد که این هنر جوانان ما است، هر استارتاپی که فناوری بالاتری داشته باشد می‌تواند به سود بیشتری دست یابد و حضور پررنگ استارتاپ‌ها در حوزه بانکی یک سیاست است که به وسیله آن سیستم سنتی قدیمی را جایگزین سیستم‌های جدید نوین کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان ما همه در داخل این کشور کار می‌کنند و ایرانی هستند اظهار کرد: تعدادی از استارتاپ‌ها به وسیله جوانانی که از خارج به کشور بازگشته‌اند اداره می‌شوند اما باید به این موضوع توجه کنیم که همه آنها جوانان این کشور هستند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره استقبال مردم از استارتاپ‌ها گفت: زمانی که تاکسی‌های آنلاین بر روی بورس آمدند دیدیم که مردم چگونه از آنها استقبال کردند، زیرا آنها فناوری و خدمات را به این صورت می‌خواستند اگر ما به دنبال ارائه خدمات مناسب هستیم، باید نیاز مردم را بدانیم.

وی ادامه داد: همچنین برای توجه به جوانان و ایجاد کسب و کار مناسب برای آنها باید بتوانیم کسب و کار را برای جوانان فراهم کنیم زیرا هرچه بستر فعالیت جوانان بهتر باشد، آنها رشد بیشتری خواهند داشت و خدمات بهتری را ارائه خواهند کرد.

ستاری در خصوص تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان ناظر برای فعالیت‌های استارتاپی باید بتواند بر روی نرم‌افزارهای حوزه بیمه نظارت داشته باشند و در حال حاضر نرم‌افزارهای مناسب و خوبی در حوزه بیمه به وجود آمده‌اند.

وی گفت: یکی از سازمان‌هایی که محیط کسب و کار مناسب را برای جوانان به وجود می‌آورد سازمان تأمین اجتماعی است و یکی از پایه‌های مناسب برای به وجود آوردن محیط کسب و کار مناسب بیمه است‌.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: توافق‌نامه امروز برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به وسیله آن است که می‌توانیم متوجه شویم که جوانان ما آینده‌سازان این کشور هستند و زمان آنکه کشور به کمک فولاد و نفت و خودروسازی رشد کند گذشته است، امروز جوانان ما در بستر شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌اند به درآمدهای میلیاردی برسند و باید بدانیم که همین جوانان کارآفرینان آینده کشور هستند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: همدلی مناسب در محیط کسب و کار برای ما اهمیت بسیاری دارد و اینکه امروز تأمین اجتماعی با نگاهی مدیریتی به بحث حمایت از جوانان و شرکت‌های دانش بنیان نگاه می‌کند غنیمت است و امیدوارم که با همکاری‌های بیشتر این حوزه رونق گسترده‌ای بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما