شناسهٔ خبر: 26725427 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رییس هیأت عامل ایمیدرو در جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی:

"صندوق جسورانه سرمایه گذاری" حامی جدید در حوزه معادن است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عامل ایمیدرو گفت: صندوق جسورانه سرمایه گذاری به عنوان حامی جدید ایده ها در حوزه معدن و صنایع معدنی است که با کمک سازمان بورس ایجاد و راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا از ایرنا، مهدی کرباسیان در جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی ایران در محل ایمیدرو با بیان این مطلب، افزود: امروز سازمان ایمیدرو در قالب همکاری با دانشگاه تهران، موسسه «یونیدرو» را تاسیس و نیز با استفاده از ظرفیت صندوق جسورانه سرمایه گذاری، نسبت به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت از ایده های نوآورانه را در حوزه معادن و صنایع معدنی دنبال می کند.

وی اضافه کرد: سال های گذشته به مقوله پژوهش و فناوری در کشور توجه کافی نشده که دلایل اصلی آن اقتصاد نفتی و حاکم شدن سیاست بر اقتصاد است.

به گفته کرباسیان، اکثر دانشگاه های کشور با بودجه های دولتی اداره می شوند و بر این اساس نگاه دولتی بر آنها حاکم است.

رییس هیأت عامل ایمیدرو لزوم دریافت ایده ها و توجه به ایده پردازان را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخشی از سرخوردگی های اقتصادی امروز کشور، ناشی از قوی نبودن بخش خصوصی و سهم کمرنگ آن در اقتصاد است و در برخی موارد، دولتی ها نیز اجازه رشد و خودنمایی به آنها نمی داد.

کرباسیان بیان کرد: سازمان ایمیدرو مکلف به هزینه کرد 25 درصد از سود خود در حوزه آموزش و پژوهش است و در این راه از ایده های جدید، نوآورانه و خلاقانه حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پارسال ایمیدرو 300 میلیارد ریال در حوزه پژوهش و 30 میلیارد ریال در حوزه آموزش سرمای هدف گذاری کرد.

شایان ذکر است که 138 ایده نو در موضوعات باطله برداری معدنی، محیط زیست و ارتقای فناوری در جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی ایران ارایه شد که توسط ایمیدرو، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، صندوق جسورانه سرمایه گذاری و همچنین صندوق های پیش بینی شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می شوند.

نظر شما