شناسهٔ خبر: 26711169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازداشت دو تروریست در دانمارک و اسپانیا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام سرویس های امنیتی، به موجب اعلان قرمز اینترپل، اعضای سرویس های امنیتی دو تروریست اصلی تحت تعقیب را در دانمارک و اسپانیا بازداشت کردند.
این منابع امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند یک مظنون که نام آن با حروف C.C آغاز می شود و به گفته خودش نماینده بلند پایه گروه تروریستی پ ک ک در اسکاندیناوی است در دانمارک بازداشت شد و قرار است به ترکیه استرداد شود.
ترکیه به علت تعلق این مظنون به گروه تروریستی پ ک ک، همکاری اینترپل را در بازداشت وی خواستار شده بود.
این منابع امنیتی اعلام کردند نیروهای امنیتی پیش تر مطلع شده بودند این فرد مظنون قصد دارد از آلمان به دانمارک سفر کند که کمی پس از ورود به این کشور بازداشت شد. وی همچنین به فعالیت در اردوگاه های متعلق به (سازمان های) تروریستی در شمال عراق متهم شده است.
پ ک ک که ترکیه و آمریکا آن را به عنوان سازمانی تروریستی می دانند، از ژوئیه سال 2015 مبارزات مسلحانه خود علیه ترکیه را آغاز کرده است. از آن زمان تاکنون این مبارزات مسلحانه به کشته شدن بیش از 1200 نفر از اعضای نیروهای امنیتی ترکیه و غیرنظامیان از جمله شمار زیادی زن و کودک منجر شده است.
به علاوه یک عضو گروه تروریستی چپ‌گرای افراطی موسوم به "جبهه آزادیبخش انقلابی خلق" (DHKP-C) که تحت تعقیب اینترپل بود در اسپانیا بازداشت شد.
وی که نامش با حروف S.G آغاز می شود عضو گروه تروریستی چپ‌گرای افراطی موسوم به "جبهه آزادیبخش انقلابی خلق است و یکی از مسئولان کشتار 7 غیرنظامی در روستای Ulukale در استان شرقی تونسلی در ترکیه در سال 1997 است.
جبهه آزادیبخش انقلابی خلق مسئول برخی حملات تروریستی در ترکیه از جمله حمله به سفارت آمریکا در آنکارا در سال 2013 است. در این حمله یک نیروی امنیتی ترکیه کشته و یک خبرنگار زخمی شد.
ترکیه،آمریکا و اتحادیه اروپا جبهه آزادیبخش انقلابی خلق را یک گروه تروریستی می دانند.

نظر شما