شناسهٔ خبر: 26709048 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در شب میلاد کریمه اهل بیت(ع):

پرچم گنبد حرم حضرت معصومه تعویض شد

قم- ایرنا - پرچم مضجع شریف حرم حضرت معصومه(س) در شب میلاد خجسته و با سعادت کریمه اهل بیت(ع) تعویض و آیین نقاره زنی خادمان آن آستان مقدس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همچنین هم زمان با آغاز دهه کرامت پرچم متبرک حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به خادمان چهاردهمین کاروان پیاده روی حرم مطهر امام رضا(ع) با عنوان «از بهشت تا بهشت» اهدا شد.
در شب ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت همچنین مراسم استقبال از کاروان خورشید متشکل از خادمان آستان‌های قدس رضوی، حضرت احمد ابن موسی و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار ‌شد.
همچنین، مضجع شریف بانوی کرامت نیز با حضور شخصیت‌های برجسته دینی طی مراسم باشکوهی با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غبار روی و عطرافشانی شد.
در این آیین نمایندگانی از تمامی عتبات مقدس جهان اسلامی و ایران حضور داشتند.
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) در این آئین در سخنانی با بیان اینکه تلاش عتبات مقدس نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) است گفت: به برکت امام(ره) و انقلاب اسلامی، معارف قرآنی در قالب نظام اسلامی تبلور یافته است.
حجت الاسلام صفر فلاحیان، ادامه داد: نظام اسلامی در مقابل همه جهان کفر ایستاده است و همه این اقتدار به برکت اهل بیت(ع) است.
حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده است و در حال حاضر هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین های جشن و سرور، این میلاد خجسته را به یکدیگر تبریک می گویند.
به همین مناسبت، آیین های جشن در مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان ویژگی ها و کرامت های آن حضرت پرداختند.
آغاز جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز صبح روز میلاد، 24 تیرماه در این مکان مقدس با خطبه خوانی و سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی خواهد بود.
دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با 23 تیرماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با سوم مرداد ماه جاری، سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.
در دهه کرامت 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ریزبرنامه دینی، علمی و فرهنگی در حرم حضرت معصومه(س) اجرایی می شود.
7404/ 6133/

نظر شما