شناسهٔ خبر: 26705616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش:

کتاب‌های درسی با توجه به اقتضائات دنیای کار تغییر می‌کند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی در حوزه فنی و حرفه‌ای با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقتضائات دنیای کار تغییر می‌کند.

صاحب‌خبر -

احمدرضا دوراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه نمایشگاه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دوازدهمین جشنواره مهارت‌های هنری و صنایع دستی هنرجویان هنرستان‌ها در اراک، اظهار کرد: بسته‌های آموزشی و کتاب‌های درسی در حوزه فنی ‌و حرفه‌ای و کار و دانش با توجه به  شرایط دنیای کار و برنامه‌ریزی‌ها به تالیف رسیده و تدریس می‌شوند.

وی تصریح کرد: تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رویکرد شایستگی‌محور صورت می‌گیرد و ما در تلاش هستیم از این طریق هنرآموزان را به فراگیری‌های مهارت لازم برای ورود به بازار کار سوق دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دوازدهمین دوره جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کاردانش کشور گفت: این جشنواره با هدف شناسایی افراد کارآمد این حوزه و نمایش توانمندی‌های آنها برگزار شده است.

دوراندیش بیان کرد: انسجام این جشنواره، فضاهای کاری که اختصاص پیدا کرده و شور و اشتیاق بین هنرجویان عاملی است که این جشنواره را نسبت به دوره‌های قبل متفاوت‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: هنرجویان دختر سهم بیشتری در رشته‌های هنری دارند، یکی از اهداف اصلی جشنواره شناسایی و معرفی هنرجویان است که در رشته‌هایی که برنامه‌های مصوب دارند آنها را معرفی کنیم، ضمن اینکه خودشان هم بتوانند جایگاه خود را نسبت به سایر هنرجویان درک کنند، چرا که این معرفی در آینده شغلی آنها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی بیان داشت: آنچه که در هدایت تحصیلی دانش آموزان باید مورد توجه قرار دهیم این است که آموزش و پرورش فقط مسئول تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه نیست، بلکه کل جامعه از عوامل موثر بشمار می‌رود که می‌تواند در آینده حرفه‌ای و شغلی دانش‌آموزان نقش داشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدرک‌گرایی عاملی است که باعث می‌شود مسائل را غیرواقعی ببینیم و شاید مانع ورود دانش‌آموزان به رشته‌های کاردانش شود، در صورتی که در جوامع مختلف رشته‌های فنی و حرفه‌ای اهمیت بیشتری دارد به طوری که 70درصد به این رشته‌های تمایل دارند.

انتهای پیام/ن

نظر شما