شناسهٔ خبر: 26673826 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

واعظ‌آشتیانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

بازیکن چگونه از میلیاردها تومان بگذرد؟!/ توقع مدیری که از کمترین پول نمی‌گذرد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: یک بازیکن در طول فصل برای باشگاه زحمت می‌کشد اما بعد از پایان فصل باید 60 یا70 درصد از قراردادش را بگیرد در حالی که اگر بتواند به کشورهای دیگر برود خیلی راحت در پایان فصل کل مبلغ قراردادش را دریافت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، امید ابراهیمی ستاره چند سال اخیر استقلال بعد از درخششی که در جام جهانی داشت مورد توجه چند تیم خارجی قرار گرفت و در حالی که وینفرد شفر و هواداران استقلال روی این بازیکن برای فصل بعد حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، به‌یکباره سر از قطر درآورد و با تیم الاهلی این کشور قرارداد امضا کرد. گفته می‌شود چند بازیکن ملی‌پوش دیگر استقلال مانند مجید حسینی و پژمان منتظری هم در حال مذاکره با تیم‌های خارجی هستند که از استقلال بروند. البته این موضوع فقط مختص استقلال نیست و پرسپولیسی‌ها هم درگیر دو بازیکن ملی‌پوش خودشان در جام جهانی هستند.

امیری که قراردادی با پرسپولیس ندارد هنوز پای میز مذاکره نیامده و بیرانوند هم این روزها راهی ترکیه شده تا بتواند در فصل جدید لژیونر شود.  اما اینکه چرا مدیران باشگاه‌های ما توان حفظ ستاره‌های خودشان را ندارند سوالی است که هواداران، علاقه‌مند به شنیدن پاسخ آن از سوی مدیران سرخابی‌ها هستند. 

امیر‌رضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در مورد جدایی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس و رفتن آنها به کشورهای حوزه خلیج‌فارس گفت: «اقتصاد فوتبال ایران مشکل دارد و بازیکنان به‌دلیل ضعف مدیران نمی‌توانند طلب‌شان را وصول کنند. یک بازیکن در طول فصل برای باشگاه زحمت می‌کشد اما بعد از پایان فصل باید 60 یا70 درصد از قراردادش را بگیرد در حالی که اگر بتواند به کشورهای دیگر برود خیلی راحت در پایان فصل کل مبلغ قراردادش را دریافت می‌کند.»

  وی افزود: «یک فوتبالیست باید در دوران حرفه‌ای بازی‌اش به‌گونه‌ای قرارداد ببندد که بتواند بعد از فوتبال با پولی که به‌دست آورده امرار‌ معاش کند و به همین دلیل وقتی پیشنهاد بهتر به‌دست او می‌رسد منطقی است که پاسخ مثبت دهد. در حال حاضر با توجه به قیمت ارز در ایران، بازیکنانی که لژیونر می‌شوند چند برابر تیم‌های داخلی قرارداد می‌بندند و بدون دغدغه در پایان فصل کل مبلغ قرارداد خودشان را وصول می‌کنند بدون اینکه کارشان به شکایت برسد.» 

  مدیرعامل اسبق استقلال درخصوص رفتار مدیران باشگاه‌ها که بعد از جدایی بازیکن، آن را در مقابل هواداران قرار می‌دهند و او را بازیکنی معرفی می‌کنند که به پیراهن باشگاه تعصب نداشته است، بیان کرد: «متاسفانه بعضی مدیران در باشگاه‌ها در راس کار قرار دارند که هیچ شناختی از فوتبال ندارند و اشتباهات خودشان را به گردن بازیکن می‌اندازند. بازیکنی که به تیم دیگری می‌رود از ضعف مدیر آن باشگاه است که نتوانسته آن بازیکن را حفظ کند و زمانی که بازیکن به دلیل پیشنهاد مالی بهتر به تیم دیگری می‌رود با صحبت‌های غیرحرفه‌ای، هوادار را در مقابل بازیکن قرار می‌دهند. در حالی که همین آقایان برای منافع خودشان از پول کم نمی‌گذرند و توقع دارند که بازیکن به‌خاطر آنها از میلیاردها تومان پول بگذرد.»

نظر شما