شناسهٔ خبر: 26673805 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

یوونتوس – رونالدو

انتقالی از نوع برد - برد

به‌طور قطع هدف سران یوونتوس از خرید دارنده پنج توپ طلای دنیا، تنها به قهرمان شدن تیم اول ایتالیا در لیگ قهرمانان بسنده نمی‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، امسال یوونتوس برای ششمین‌بار متوالی قهرمان «سری آ» شد. آنها توانستند برای سومین سال متوالی نیز موفق به کسب دوگانه فوتبال باشگاهی ایتالیا شوند. تقریبا در چند سال اخیر افتخارات ایتالیا تنها و تنها به بانوی‌پیر رسیده است. ولی چرا مدیران بیانکونری خواستار خرید کریستیانو رونالدو و آمدن او به تورین بودند؟ آخرین قهرمانی سیاه‌و‌سفیدهای شهر تورین مربوط می‌شود به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که  آنها توانسته بودند پنج مرتبه به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کنند. پنج فینال و پنج شکست برای تیمی که همیشه می‌خواهد اول باشد، نمی‌تواند راضی‌کننده باشد. دو شکست آخر آنها در فینال‌ها مربوط به شکست در مقابل دو غول لالیگا بود. انگار مدیران و سران باشگاه به این نتیجه رسیده‌اند که برای قهرمانی در اروپا به ابزار دیگری غیر از آنچه آنها را به موفقیت‌های متوالی در لیگ داخلی رسانده، نیاز است و برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا چه‌کسی بهتر از متخصص این جام؟

حالا یووه برای فصل جدید ابرستاره و بهترین گلزن لیگ قهرمانان را در اختیار دارد و این ماموریت ماسیمیلیانو آلگری را سنگین‌تر کرده است. شاید هواداران یوونتوس و سران این باشگاه با داشتن چنین مهره‌ای دیگر به قهرمانی در سری آ و جام حذفی بسنده نکنند و فقط قهرمانی در لیگ قهرمانان بتواند آلگری نه‌چندان محبوب را روی نیمکت داغ سیاه‌و‌سفیدها نگاه دارد.

به‌طور قطع هدف سران یوونتوس از خرید دارنده پنج توپ طلای دنیا، تنها به قهرمان شدن تیم اول ایتالیا در لیگ قهرمانان بسنده نمی‌کند. آنها هزینه 112 میلیون یورویی برای خرید رونالدو را به نگاه یک هزینه نخواهند دید و این می‌تواند به‌نوعی یک سرمایه‌گذاری و انتقال سود‌آور برای مجموعه باشگاه یوونتوس قلمداد شود.

شاید در نگاه اول، حضور رونالدو در یوونتوس به مذاق مسئولان برگزاری سری‌آ خوش نیاید. چون آنها بیم آن را دارند به‌واسطه این انتقال، تک‌قطبی بودن و یکه‌تازی یوونتوس بیشتر از گذشته شده و تیم‌های رقیب توانایی برابری و مقابله با بانوی‌پیر را نداشته باشند. ولی نگاه دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند امیدوار‌کننده باشد. شاید حضور رونالدو باعث شود لیگی که دهه 90 و سال‌های ابتدایی قرن جدید، باکیفیت‌ترین لیگ دنیا بود حالا و با حضور یکی از بهترین بازیکنان جهان، بازهم جذابیت به این لیگ تقریبا مرده برگردد.

 

* نویسنده : محمد جوادی‌فر خبرنگار

نظر شما