شناسهٔ خبر: 26673608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ولایتی در گفت وگو با ایرنا:

اقدامات نتانیاهو تاثیری بر روابط تهران - مسکو ندارد

مسکو - ایرنا - مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رئیس جمهوری درباره سفر نتانیاهو به مسکو و تکرار ادعاهای واهی ونخ نمای وی علیه ایران، اعلام کرد: روند (توسعه) روابط ایران و روسیه یک طرفه نیست و اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاثیری روی آن نمی گذارد.

صاحب‌خبر -

«علی اکبر ولایتی» شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: در روابط دو کشور منافع دو طرف تامین می شود بنابراین ادعاهای بی ارتباط و بی معنی و مداخله جویانه ای که نتانیاهو بیان می کند، روابط ایران و روسیه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه در خصوص دستاوردهای سفر خود به روسیه گفت: می توان گفت ارسال پیام مهم و راهبردی مقام معظم رهبری و همچنین پیام رئیس جمهوری و گفت وگوهای طولانی با پوتین نقطه عطفی در روابط ایران و روسیه بود.
وی افزود: تصمیمات این نشست باید به خوبی پیگیری شود و قرار شد که از طرف مقامات دو کشور پیگیری موثر صورت گیرد و دراین خصوص گزارش های مربوطه به مسئولان رده بالا شامل مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و پوتین داده شود وهر جا مشکلی وجود داشت با دستور مقامات بلندپایه مشکلات برطرف شود.
ولایتی ادامه داد: دیدار امروز در آستانه ملاقات پوتین و ترامپ بسیار تعیین کننده است، از یک سو ناتو با محوریت آمریکا تشکیل جلسه داده است و در یک بند علیه ایران مطالبی مطرح شده است و از طرف دیگر قرارهای ایران و روسیه مطرح است که در نظر دارند در برابر فشارهای آمریکا و اذناب آنها در منطقه و برخی کشورهای غربی و منطقه متحد باشند.
ولایتی در ادامه مصاحبه با بیان اینکه در سایه اتحاد خط مقاومت با محوریت ایران و نیز روسیه به عنوان قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در جامعه جهانی، جبهه مقاومت در منطقه برنده خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم همکاری ایران و روسیه الگویی برای همکاری های بین ایران، چین، هند و برخی کشورهای مهم شرق آسیا شود و به صورت علنی نگاه راهبردی که به توسعه روابط با کشورهای شرقی است، تحقق یابد.
به گزارش بامداد جمعه ایرنا، علی اکبر ولایتی به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و فرستاده ویژه رئیس جمهوری با هدف تقدیم پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام کتبی رئیس جمهوری روزچهارشنبه وارد مسکو شد وصبح روز پنجشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار و گفت و گو کرد.
اروپام**391**1346*شبس*1613*

نظر شما