شناسهٔ خبر: 26673182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نقش‌آفرینی نسل جوان در اداره کشور، مطالبه‌ای جدی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری شامگاه پنجشنبه در کارگروه حقوق شهروندی که با حضور مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در سالن اجتماعات

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری شامگاه پنجشنبه در کارگروه حقوق شهروندی که با حضور مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: هر نسلی یک سبک زندگی ، فرهنگی و گفتمانی دارد که حق لحاظ کردن این موارد در اداره کشور را دارد.
وی با بیان اینکه مردم از همه ما مسئولان می توانند سوال کنند، اظهار داشت: مهمترین بخش از حقوق شهروندی ، پاسخگویی دستگاه های اجرایی، نهادهای دولتی و عمومی در مقابل مردم است و باید رابطه میان نظارت، قضاوت، تبیین ، اجرا و انسجام بین بخش های مختلف اجرایی به درستی تببین شود .
استاندار گیلان تحقق اهداف مدنظر حقوق شهروندی را نیازمند انجام کار ساختاری و مصداقی عنوان و بیان کرد: بهترین اقدام در بخش ساختاری، شکل گیری نظام پاسخگویی نهادهای عمومی و دستگاه های دولتی به مردم است.
وی بر ضرورت چابک تر شدن سامانه الکترونیکی ارتباط میان مردم و دولت (سامد) تاکید کرد و گفت: با فعال تر شدن این سامانه می توان به درخواست ها، شکایات و انتقادات مطرح شده از سوی مردم بهتر رسیدگی کرد .
سالاری با اشاره به مصادیق مختلف حقوق شهروندی در منشور ارائه شده و نیز سهم جوانان در اداره کشور افزود: باید سهم بانوان نیز در اداره کشور برای انتقال و اجرایی شدن دیدگاه شان لحاظ شود.
وی سازمان های مردم نهاد ، احزاب و تشکل ها را حلقه وصل میان مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: با کمک این نهادها مسائل، تخصصی و منسجم تر به مسئولان انتقال داده می شود و می توان اصلاحات و مسائل مورد نیاز در کارها را برای اداره بهتر جامعه مدنظر قرار داد.
سالاری همچنین بر لزوم فراهم سازی زمینه مطالبه گری صحیح اقشار و اصناف در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد : با تعریف صحیح ساختارها و شنیدن به موقع صداها ، با ساز و کار پیش بینی شده و حمایت قانون گذار ، تحولات مورد نیاز در هر صنفی ایجاد شود.
استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد که پس از این نشست، شاهد تحول و حرکت شتابان تر در حوزه پیاده سازی برنامه های مورد تاکید رئیس جمهوری در حقوق شهروندی استان گیلان باشیم .
در ابتدای این نشست چند تن از فعالان حقوق شهروندی در استان گیلان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.
7296 / 2007
انتهای پیام

نظر شما