شناسهٔ خبر: 26671803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار گیلان تاکیدکرد:

لزوم فراهم کردن زمینه لازم مطالبه گری صحیح اقشار و اصناف در جامعه

استاندار گیلان در کارگروه حقوق شهروندی بر لزوم فراهم کردن زمینه لازم مطالبه گری صحیح اقشار و اصناف در جامعه تاکید و تصریح کرد: با تعریف صحیح ساختار و شنیدن به موقع صداها ، با ساز و کار پیش بینی شده و حمایت قانون گذار، تحولات مورد نیاز در هر صنفی انجام پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری استاندار گیلان عصر امروز در کارگروه حقوق شهروندی که با حضور دکتر مولاوردی؛ دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه مردم از همه ما مسئولین می توانند سوال کنند تصریح کرد : باید رابطه میان نظارت، قضاوت، تبیین ، اجرا و انسجام میان بخش های مختلف اجرایی به درستی تببین شود .

استاندار گیلان تحقق اهداف مدنظر حقوق شهروندی را نیازمند انجام کار ساختاری و مصداقی عنوان کرد و گفت: بهترین اقدام در بخش ساختاری، شکل گیری نظام پاسخگویی نهادهای عمومی و دستگاههای دولتی به مردم است.

وی بر ضرورت چابکتر شدن سامانه الکترونیکی ارتباط میان مردم و دولت (سامد) تاکید کرد و گفت: با فعالتر شدن این سامانه می توان به درخواست ها، شکایات و انتقادات مطرح شده از سوی مردم  بهتر رسیدگی کرد.

باید با تمام توان در جهت تحقق حقوق شهروندی تلاش کنیم

 سالاری با اشاره به بیان مصادیق گوناگون حقوق شهروندی در منشور ارائه شده آن تصریح کرد: باید با تمام توان در جهت تحقق حقوق شهروندی تلاش کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به سهم جوانان در اداره کشور با بیان اینکه هر نسل از جامعه دارای سبک زندگی، گفتمان و فرهنگ است خاطر نشان کرد: جوانان حق دارند تا نوع نگاهشان در اداره کشور عملیاتی گردد.

کارگروه+ حقوق شهروندی

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ایفای نقش بانوان در اداره کشور تاکید کرد و افزود: باید سهم بانوان در اداره کشور جهت انتقال و اجرایی شدن دیدگاهشان لحاظ گردد.

وی سازمان های مردم نهاد، احزاب و تشکل ها را حلقه وصل میان مردم و مسئولین دانست و با بیان اینکه با کمک این نهادها مسائل تخصصی و منسجم تر به مسئولین انتقال داده می شود تصریح کرد : با کمک سازمان های مردم نهاد می توان اصلاحات و مسائل مورد نیاز در کارها را برای اداره بهتر جامعه لحاظ کرد.

لزوم فراهم کردن زمینه لازم مطالبه گری صحیح اقشار و اصناف در جامعه

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم فراهم کردن زمینه لازم مطالبه گری صحیح اقشار و اصناف در جامعه تاکید و تصریح کرد:  با تعریف صحیح ساختار و شنیدن به موقع صداها ، با ساز و کار پیش بینی شده و حمایت قانون گذار ، تحولات مورد نیاز  در هر صنفی انجام پذیرد.

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد: انشاء ا... بتوانیم پس از این نشست شاهد تحول و حرکت شتابان تر در حوزه پیاده سازی برنامه های مورد تاکید رییس جمهور در حقوق شهروندی استان گیلان باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در سندهای تهیه شده به مصداق حقوق شهروندی به میزان کافی پرداخته شده است افزود: باید شرایطی فراهم گردد تا تمامی دست اندرکاران حقوق شهروندی درک بهتری از این مهم داشته باشند.

وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی بیشتر در مباحث حقوق شهروندی دانست و با بیان اینکه حقوق شهروندی حق همه مردم است تصریح کرد: همه وظیفه داریم در جهت پیاده سازی این مهم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم.

نظر شما