شناسهٔ خبر: 26665822 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

با صرفه جویی 10 درصدی مشکل خاموشی برق حل می شود

تنها با 10 درصد صرفه جویی روزانه در مصرف برق از سوی مردم مشکل خاموشی های کنونی برق کشور رفع می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / «رضا اردکانیان» وزیر نیرو روز پنجشنبه در حاشیه راه اندازی پست 230 کیلو ولت شهرستان گرمی مغان (در شمال استان اردبیل) با بیان این مطلب افزود: ظرفیت تولید برق کشور اکنون 52 هزار مگاوات است. در روزهای اوج مصرف میزان مصرف برق به 56 تا 58 هزار مگاوات در کشور می رسد، در این زمان ها چیزی حدود چهار تا 6 هزار مگاوات کمبود برق داریم که اگر تنها 10 درصد صرفه جویی شود این میزان قابل جبران است. به علت تغییرهای اقلیمی و آسیب های جدی که کشورهای صنعتی در سالیان گذشته به محیط زیست وارد آورده اند، مجبور به سازگاری با شرایط اقلیمی جدید همچون کم آبی و محدودیت های زیست محیطی هستیم.
اردکانیان ادامه داد: امسال در کشور 26 درصد کمبود بارش داشتیم که در برخی استان ها از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان این میزان تا 80 درصد نیز بوده و این موضوع در تولید برق نیز محدودیت هایی ایجاد کرده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه مردم ایران از لحاظ فرهنگی ملتی پیشرو و بزرگ است، تاکید کرد: اما باید قبول کنیم که در زمینه صرفه جویی مصرف انرژی متاسفانه موفق عمل نکرده ایم و مصرف ما بسیار بیشتر از دیگر کشورهای جهان است.
اردکانیان با اشاره به اقدام های دولت در زمینه کاهش فشار بر صنعت برق و مقابله با خاموشی های مقطعی برق در کشور گفت: تغییر ساعات کار ادارات، افزایش تعرفه برق سازمان های دولتی در ساعات اوج بار و توافق با صنایع و بخش های بزرگ کشاورزی برای توقف تولید در ساعات پیک مصرف و انتقال آن به ساعات دیگر از جمله این اقدام ها به شمار می رود.
وزیر نیرو برای انجام سفر 2 روزه به استان اردبیل امروز وارد شهرستان پارس آباد مغان شد.
بازدید هوایی از سد خداآفرین و رودخانه ارس، بهره برداری از پست 230 کیلو ولت نصیرلو گرمی، بازدید از سد عمارت و احمد بیگلو و تصفیه خانه فاضلاب نیر و سد گیوی از جمله برنامه های سفر به استان اردبیل است./ایرنا

نظر شما