شناسهٔ خبر: 26664798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات سوریه| ادامه پیشروی‌های ارتش در شمال غرب درعا

R36348/P36446/S8,90/CT10

پیشروی‌های ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در شمال غرب درعا همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش عربی سوریه به عملیات خود علیه مراکز تجمع گروه‌های تروریستی در حومه شمال غربی درعا ادامه داده و پیشروی جدیدی به سمت منطقه "تل الأشعری" و شهرک "جلین" کسب کردند.

بر اساس این گزارش، یگان‌های ارتش سوریه که در غرب استان درعا مستقر هستند قبل از پیشروی به سمت تل الأشعری در غرب شهر "طفس" مراکز تجمع تروریست‌ها را هدف حملات توپخانه‌ای و راکتی خود قرار دادند و موفق شدند دامنه کنترل خود را در این منطقه توسعه دهند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین به پیشروی خود از شهرک "زیزون" در نزدیکی مرزهای اردن تا "مساکن جلین" ادامه داده و این در حالی است که صفوف تروریست‌ها بعد از کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها فروپاشید.

نیروهای ارتش سوریه روز سه‌شنبه "صوامع الحبوب" و زندان مرکزی و اطراف آن در منطقه "غرز" در جنوب شرق شهر درعا را بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌ها شد، آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه از ابتدای عملیات نظامی خود علیه گروه‌های تروریستی در درعا در اواخر ماه گذشته میلادی، ده‌ها روستا و شهرک را آزاد کردند و این در حالی است که گروه‌های تروریستی در تعدادی از روستاها و شهرک‌ها تسلیم ارتش سوریه شده و سلاح‌های متوسط و سنگین خود را تحویل دادند.

ورود نیروهای سوری به شهر "طفس"

یگان‎‌های ارتش سوریه امروز پنجشنبه وارد شهر طفس شدند و پرچم سوریه را بر فراز ساختمان‌های دولتی این شهر به اهتزاز در آوردند.

شهرک طفس در استان درعا روز گذشته به روند آشتی پیوست و گروه‌های مسلح سلاح سنگین خود را تحویل دادند.

بازگشت صدها تن از ساکنان "داعل و ابطع" به منازل خود

خبرنگار سانا از بازگشت صدها تن از خانواده‌های سوری که از دو شهرک داعل و ابطع در حومه شمالی درعا کوچ کرده بودند، به منازل خود خبر داد.

بازگشت شهروندان سوری به منازل خود بعد از بازگشایی جاده دو شهر داعل و طفس صورت گرفت.

شهرک داعل در حومه شمالی استان درعا بیست و نهم ژوئن گذشته (8 تیر) به روند آشتی پیوست و تروریست‌های سلاح‌های خود را به ارتش سوریه دادند. 

انتهای پیام/

نظر شما