شناسهٔ خبر: 26665234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پرچم سوریه در فراز ساختمان‌های دولتی «طفس» به اهتزاز در آمد

شهرک طفس در استان درعا در جنوب سوریه، امروز شاهد ورود یگان‌هایی از ارتش سوریه بود که پرچم این کشور را بر فراز ساختمان‌های دولتی آن به اهتزاز در آوردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /بعد از آنکه گروه‌های مسلح در شهرک طفس در استان درعای سوریه به روند آشتی ملی پیوستند، ارتش سوریه وارد این شهرک شد و پرچم سوریه در فراز ساختمان‌های دولتی آن به اهتزاز در آمد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ظهر امروز پنجشنبه گزارش کرد که بعد از آنکه شهرک طفس (دیروز چهارشنبه) به روند آشتی ملی پیوست و گروه‌های مسلح سلاح سنگین خود را تحویل دادند، ارتش سوریه وارد این شهرک شد.


ورود ارتش سوریه به طفس در درعا


ورود ارتش سوریه به طفس در درعا

 

همچنین سانا گزارش کرد که اهالی دو شهرک دیگر در نزدیکی طفس، یعنی شهرک‌های داعل و ابطع در ریف شمالی درعا نیز در حال بازگشت به منازل خود هستند. این اتفاق پس از آن افتاد که مسیر دو شهرک داعل و طفس بازگشایی شد. 


بازگشت مردم به داعل در استان درعا


بازگشت مردم به داعل در درعا

 

داعل در ریف شمالی درعا، در بیست‌ونهم ژوئن گذشته به روند مصالحه (آشتی ملی) پیوسته و گروه‌های مسلح سلاح‌های سنگین خود را تسلیم ارتش سوریه کرده بودند.

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی جنوب و جنوب غرب این کشور در سه استان سویداء، درعا و قنیطره از ابتدای تیرماه امسال آغاز شد و تاکنون نزدیک به 90 درصد استان درعا آزاد شده است.

ارتش سوریه در پی موفقیت‌های اخیر موفق شد به جز قستمی که در منتهاالیه جنوب غربی این کشور تحت کنترل گروهک «جیش خالد بن الولید» است، کل مرز با اردن را پس از چند سال تحت کنترل کامل بگیرد. 

گروهک «جیش خالد بن الولید» در بیعت با داعش است.  / فارس

 

نظر شما