شناسهٔ خبر: 26638697 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

حادثه دلخراش در سنندج؛

تصادف اتوبوس با تانکر نفت در جاده سنندج/۱۳جسد تحویل اورژانس شد/ ۳روز عزای عمومی در کردستان

سخنگوی سازمان اورژانس با اعلام آخرین آمار قربانیان و مجروحان تصادف اتوبوس مسافربری با نفتکش در سنندج از ادامه عملیات جست و جو برای یافتن مفقودین احتمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
حدود ساعت ۱۲ امشب یک دستگاه اتوبوس مسافربری در حال خروج از ترمینال سنندج با تانکر نفتکش برخورد کرد.

یکی از دو راننده اتوبوس که در این حادثه جان سالم به در برده است، اظهار کرد: اتوبوس برای سوار کردن مسافر پشت یک دستگاه وانت توقف کرد که ناگهان همزمان با برخورد تانکر با اتوبوس صدای انفجار بلند شد و تانکر و اتوبوس به صورت همزمان دچار حریق شدند.

سردار حمیدی فرمانده پلیس راه نیز با اعلام اینکه علت حادثه در دست بررسی است، گفت: احتمالا نقص فنی نفتکش و تردد در ساعت غیرمجاز آن علت این حادثه باشد.

 

در این حادثه یک تانکر حمل نفت مازود با یک دستگاه اتوبوس مسافربری سنندج- تهران هنگام خروج اتوبوس از ترمینال مسافربری سنندج برخورد منجر به آتش سوزی اتوبوس شد.

لازم به ذکر است؛ طی دو روز گذشته این دومین مورد از حادثه آتش سوزی اتوبوس در سنندج بوده است.

صالح زندی معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهر سنندج در خصوص حادثه آتش سوزی بلوار دکتر حسینی به مهر، گفت: در ساعت چهار دقیقه بامداد به اولین ایستگاه آتش نشانی این خبر اعلام شد.

وی عنوان کرد: در این حادثه یک دستگاه نفت کش با برخورد اولیه با اتوبوس موجب انفجار شدید و آتش سوزی شد.

وی افزود: در این حادثه دو دستگاه خودروی وانت پیکان و خودرویی که قابل شناسایی نبود قربانی حادثه شدند.

زندی با بیان اینکه ۱۸ هزار لیتر مواد سوختی در این حادثه سوخت، گفت: ۱۳ جسد تحویل نیرو های اورژانس داده شد که ۱۲ نفر آن مربوط به اتوبوس و یک نفر آن مربوط به نفت کش است.

وی گفت: در جریان این حادثه راننده و شاگرد راننده اتوبوس نجات پیدا کرده اند.

معاون عملیات سازمان، آتش نشانی سنندج با بیان اینکه پس از شدت گرفتن آتش سوزی دیگر نیرو های ایستگاه سه گانه به محل اعزام شدند، اظهار کرد: در این حادثه با تمام توان نیرو های آتش نشانی با عملیات آب و فوم مهار شد.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در کردستان

ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان خبر داد ، در پی حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفتکش در شهر سنندج سه روز در استان کردستان عزای عمومی اعلام شد.

استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان در پیام‌های جداگانه‌ای این سانحه دلخراش را به مردم کردستان و بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند.

نظر شما