شناسهٔ خبر: 26543738 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

کپکام: Resident Evil 2 Remake از Resident Evil 4 متفاوت خواهد بود

بدون شک Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین عناوینی بود که در رویداد E3 2018 معرفی شد و توانست بهترین نمایش این رویداد نیز لقب بگیرد. طی گیم‌پلی منتشر شده از این عنوان شاهد دوربین روی شانه، مشابه به دوربینی که برای اولین بار در Resident Evil 4 استفاده شد و انقلابی عظیم در صنعت بازی‌ها به‌وجود آورد بودیم که این موضوع یاد آور دوران اوج این مجموعه شد.

صاحب‌خبر -
کپکام: Resident Evil 2 Remake از Resident Evil 4 متفاوت خواهد بود

بدون شک Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین عناوینی بود که در رویداد E3 2018 معرفی شد و توانست بهترین نمایش این رویداد نیز لقب بگیرد. طی گیم‌پلی منتشر شده از این عنوان شاهد دوربین روی شانه، مشابه به دوربینی که برای اولین بار در Resident Evil 4 استفاده شد و انقلابی عظیم در صنعت بازی‌ها به‌وجود آورد بودیم که این موضوع یاد آور دوران اوج این مجموعه شد.

افراد زیادی با تماشای شخصیت محبوب لئون اسکات کندی (Leon Scott Kennedy) از زاویه‌ی دوربین روی شانه بالافاصله به یاد عنوان  Resident Evil 4 افتادند که یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ و نیز یکی از بهترین بازی‌های کل مجموعه‌ی Resident Evil است. به همین خاطر یوشیاکی هیروبایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) از شرکت کپکام (Capcom) نسبت به این قضایا واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این دو عنوان با وجود شباهت‌هایی که با یکدیگر دارند از هم متفاوت خواهند بود:

واقعا دوست دارم مطمئن شوم همه این را بدانند که به دلیل این‌که این بازی دارای زاویه دوربین روی شانه و سوم شخص می‌باشد Resident Evil 4 نیست. در Resident Evil 4 دوربین روی شانه قرار داشت اما مراحل طوری طراحی شده بودند که بیشتر با یک بازی تیراندازی طرف باشیم؛ بنابراین شما تعداد زیادی گلوله همراه خود داشتید و دائما در گیم‌پلی به سمت جلو پیش‌روی می‌کردید. در بازی جدید Resident Evil 2 دوربین روی شانه قرار دارد اما هسته‌ی گیم‌پلی در سبک کلاسیک وحشت بقا است؛ مانند سبکی که در نسخه‌های اول تا سوم مجموعه وجود داشت. زاویه‌ی دوربین بازی دلیل نمی‌شود که گیم‌پلی آن نیز شبیه Resident Evil 4 باشد و این موضوع به خوبی در مبارزات مشخص می‌شود. این [گیم‌پلی] بیشتر در سبک کلاسیک قدیمی است تا این‌که در سبک تیراندازی Resident Evil 4 باشد.

این بدین معنی است که مبارزه در این بازی از همان سبک مدیریت منابع سنگین که در بازی‌های وحشت و بقای کلاسیک وجود دارد پیروی می‌کند. شما گلوله‌ی زیادی در اختیار ندارید و باید برای هر زامبی که ملاقات می‌کنید تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید با او درگیر شده و مبارزه کنید یا فرار کنید و گلوله‌ها را برای زمانی دیگر ذخیره کنید؟ همچنین این [گیم‌پلی] از سبک اکتشاف بازی Metroidvania و بازی‌های قدیمی نشئت گرفته است؛ بنابراین سبک مبارزات مطمئناً به قالب کلاسیک شباهت بیشتری دارد.

بازی Resident Evil 2 Remake درست دو سال پس از عرضه‌ی نسخه‌ی هفتم و در تاریخ جمعه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ (۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما