شناسهٔ خبر: 26458814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران:

یارانه مراکز نگهداری از معلولان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد/ عدم واریز افزایش مستمری در سال ۹۷

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران گفت: یارانه مراکز نگهداری از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و اگر خیرین و انجمن‌ها نبودند نمی‌توانستیم جوابگوی نیاز معلولان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، داریوش بیات‌نژاد در دیدار با تعدادی از خانواده‌های معلولان تحت پوشش این سازمان گفت: اگر معلولیت و برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه وجود دارد متاسفانه قضاوت از ما می‌کنند که این ناهنجاری‌ها محصول بهزیستی است در حالیکه اینگونه نیست و نهادها و متولیان دیگر هم مسئولند و به دلیل ناکارآمدی آنها برخی از این اتفاقات رخ داده است.

وی ادامه داد: 40 تا 50 درصد از معلولیت‌ها عامل ژنتیکی دارد شاید اگر سازمان‌های مسئول دیگر مشاوره‌های لازم را انجام می‌دادند این رقم طی سال‌های گذشته حذف می‌شد.

بیات‌نژاد ادامه داد: ممکن است بهزیستی در ارائه خدمات ایراداتی داشته باشد اما متناسب با امکانات سازمانی پیش می‌رود و در مقابل حجم وسیعی از جامعه هدف امکانات و اعتبارات ناچیزی دارد.

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران از تمام نهادها و سازمان‌های مردم نهاد در راستای تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تقدیر و تشکر کرد و گفت: اقدامات خوبی در دولت رخ داده، افزایش 3.5 برابری مستمری مددجویان ما از آرزوهایمان بود که محقق شد.

وی گفت: دغدغه‌های معلولان را می‌فهمیم اما اعتبارات بهزیستی محدود است و اگر مردم نوع‌دوست، خیرین و انجمن‌ها نبودند نمی‌توانستیم نیازهای معلولان را جوابگو باشیم.

وی با بیان اینکه یارانه مراکز نگهداری از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، گفت: در برخی از شهرستان‌های استان تهران یارانه مراکز با تأخیر گزارش می‌شود که البته با این موارد برخورد کرده‌ایم.

بیات‌نژاد تصریح کرد: بودجه امسال بهزیستی استان تهران 110 میلیارد تومان است که اغلب آن مربوط به هزینه‌های پرسنلی است و در اعتبارات استانی اعتبار مددکاری نداریم.

وی گفت: در پرداخت یارانه‌های مددجویان تأخیری در سال گذشته نداشته و تمام سنوات سال قبل را پرداخت کرده‌ایم، افزایش 3.5 برابری مستمری‌ها پرداخت می‌شود اما افزایش 10 درصدی آنها در سال جدید منتظر تخصیص بودجه امسال است.

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران در رابطه با عدم اختصاص سهم معلولان در آزمون استخدامی گفت: براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان سهم استخدامی معلولان برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست و تخطی از آن تخطی از قانون است و بهزیستی به عنوان متولی معلولان در کنار انجمن‌های صنفی می‌تواند از طریق مقامات قضایی دعوی شکایت کند.

انتهای پیام/

نظر شما