شناسهٔ خبر: 26344885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الزام شهرداریها ودهیاریهای ورامین به خرید کانکس

فرماندار ورامین به شهرداران ودهیاران این شهرستان دستور داد برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ، کانکس های مورد نیازرا خریداری تا در مواقع احتمالی از آن استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، محمدرضا یوسفی که ظهر امروز  در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سخن می گفت  با اشاره به این که در هنگام بروز بحران ، اسکان افراد از اولویت برنامه های ستاد بحران است اظهار داشت : با هماهنگی های صورت گرفته با بخشداران ، دهیاران مناطق روستایی موظف به خرید کانکس و دپو کردن در مناطق امن هستند ضمن این که شهرداران نیز موظفند با توجه به بودجه و توان مالی ، هر سال به خرید کانکس اقدام کنند.

محمد رضا یوسفی گفت: سال گذشته ، تجربه بسیار تلخ وقوع زلزله کرمانشاه این واقعیت را نشان داد که اگر در حوزه بحران به صورت جدی وارد نشویم ، خسارات جبران ناپذیری نصیب افراد جامعه می شود.

وی افزود : از ابتدای سال 97 ؛ موضوع مدیریت بحران در اولویت شهرستان ورامین قرار گرفت به گونه ای که هم اکنون این شهرستان به مناطق مختلف پهنه بندی شده ، نقشه ترافیک و حمل و نقل جاده ای در زمان بروز حادثه تهیه شده و وظیفه هر دستگاه در هنگام بروز حادثه به آنان واگذار شده است.

یوسفی  بیان کرد: اطلاعات تئوری بسیار خوبی در شهرستان ورامین گردآوری شده است که باید این داده ها ، به صورت عملی و با برگزاری مانورهای متعدد تمرین شود و در اختیار تمامی شهروندان نیز قرار گیرد .

وی با تاکید براینکه مردم باید در جریان روند فعالیت های ستاد بحران قرار گیرند  افزود: لازم است نرم افزاری جامع قابل استفاده در تلفن های همراه تهیه و در اختیار شهروندان قرار گیرد تا به صورت لحظه ای در بحران ، مناطق امن و وضع شهرستان در هنگام بروز حوادث پیش بینی نشده قرار گیرند.

یوسفی بابیان اینکه در هنگام بروز بحران ، تنها کسانی که می توانند در کاهش تلفات یاری گر مردم باشند ، مسئولان خود شهر هستند  گفت : افراد غریبه به اوضاع شهر ، به احوال منطقه ، تعداد سکنه ، خیابان ها و کوچه های شهر آگاهی ندارند بنابراین لازم است که اطلاعات منطقه به روز شده و در اختیار مسئولان ستادبحران قرار گیرد.

فرماندار ورامین تاکید کرد: یکی دیگر از نیازهای هر منطقه در مقابله با بحران ، داشتن آمار دقیق از وضع لجستیک و تعداد خودروهای راهسازی است تا در صورت بروز بحران بتوان از این ادوات به درستی استفاده کرد.

ورامین با300 هزار نفرجمعیت  در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران  است.

0002

نظر شما