شناسهٔ خبر: 26342557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دهیاران ورامین موظف به خرید کانکس برای بحران می باشند

تهران -ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت : تمامی دهیاران مناطق روستایی ورامین به منظور پیش بینی مقابله با بحران ، موظف به خرید و انبار کانکس در روستای خود می باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهارداشت : سال گذشته ، تجربه بسیار تلخ وقوع زلزله کرمانشاه این واقعیت را نشان داد که اگر در حوزه بحران به صورت جدی وارد نشویم ، خسارات جبران ناپذیری نصیب افراد جامعه می شود.
وی گفت : از ابتدای سال 97 ؛ موضوع مدیریت بحران در اولویت شهرستان ورامین قرار گرفت به گونه ای که هم اکنون این شهرستان به مناطق مختلف پهنه بندی شده ، نقشه ترافیک و حمل و نقل جاده ای در زمان بروز حادثه تهیه شده و وظیفه هر دستگاه در هنگام بروز حادثه به آنان واگذار گردیده است.
وی بیان کرد: اطلاعات تئوری بسیار خوبی در شهرستان ورامین گردآوری شده که باید این داده ها ، به صورت عملی و با برگزاری مانورهای متعدد تمرین شده و در اختیار تمامی شهروندان قرار گیرد چرا که در غیر این صورت ، خود عوامل ستاد بحران به عاملی برای افزایش بحران تبدیل می شوند.
یوسفی بیان کرد: مردم باید در جریان روند فعالیت های ستاد بحران قرار گیرند که به این منظور لازم است تا نرم افزاری جامع قابل استفاده در تلفن های همراه تهیه و در اختیار شهروندان قرار گیرد تا به طول لحظه ای از بحران ، مناطق امن و وضعیت شهرستان در هنگام بروز حوادث پیش بینی نشده قرار گیرند.
وی اظهار داشت : در هنگام بروز بحران ، تنها کسانی که می توانند در کاهش تلفات یاریگر مردم باشند ، مسئولان خود شهر هستند چرا فرد غریبه به اوضاع شهر ، نسبت به اوضاع احوال منطقه ، تعداد سکنه ، خیابان ها و کوچه های شهر آگاهی ندارند بنابراین لازم است که اطلاعات منطقه به روز شده و در اختیار مسئولان ستادبحران قرار گیرد.
فرماندار ورامین بیان کرد: یکی دیگر از نیازهای هر منطقه در مقابله با بحران ، داشتن آمار دقیق از وضعیت لجستیک و تعداد خودروهای راهسازی است تا در صورت بروز بحران بتوان از این ادوات به درستی استفاده کرد.
وی با اشاره به این که در هنگام بروز بحران ، اسکان افراد از اولویت برنامه های ستاد بحران است اظهار داشت : با هماهنگی های صورت گرفته با بخشداران ، دهیاران مناطق روستایی موظف به خرید کانکس و دپو کردن در مناطق امن هستند ضمن این که شهرداران نیز موظفند با توجه به بودجه و توان مالی ، هر ساله نسبت به خرید کانکس اقدام کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539

نظر شما