شناسهٔ خبر: 26305189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی عامل توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌شود

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان کتابخانه‌های مشارکتی را عامل گسترش فرهنگ کتابخوانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با این نهاد دانست .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اسفندیار زیدآبادی مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاش اظهار داشت: سند نهضت مطالعه مفید تا سال۱۴۰۴ باید در سراسر کشور اجرا شود از همین رو برای عمل به این مصوبه به ۲۴۰ هزار متر مربع زیر بنا در استان سیستان و بلوچستان جهت فراهم ساختن محیط مناسب مطالعه نیاز است.

زید آبادی گفت: ۲۴۰ هزار متر مربع زیربنا برای توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای استان مورد نیاز است.

وی کتابخانه‌های مشارکتی را عامل گسترش فرهنگ کتابخوانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با این نهاد دانست و افزود: کتابخانه‌های مشارکتی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است و با تزریق و تخصیص کتاب به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده مکان‌های مد نظر و بلا استفاده در خاش نیز جهت تاسیس کتابخانه درصورت برخورداری از حداقل‌های سازه‌های ساختمانی تحویل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان داده می‌شوند تا پس از تعمیر و تجهیز در اختیار عموم مردم قرار بگیرند.

وی یاد آور شد: ممانعتی جهت دایر بودن کتابخانه‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه وجود ندارد و در صورت اعلام آمادگی متصدی و مسئول کتابخانه با احتساب اضافه کار این عمل انجام می‌شود.

زید آبادی خاطر نشان کرد: باتوجه به وجود مشکلات متعدد فعالیت یک شیفت کتابخانه‌های شهرستان خاش در ایام تابستان برای صرفه جویی در نیروی انسانی و انرژی برق و آب می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان افزود: در بخش کتابخانه‌های الکترونیکی نیز مراجعین می‌توانند کتاب‌های مد نظر خود را دریافت کرده و توسط گوشی‌های هوشمند مطالعه کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره و مسابقه کتابخوانی رضوی در استان گفت: علاقمندان به شرکت در مسابقه و جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند نسبت به دریافت کتاب‌های مدنظر اقدام کنند و پس از مطالعه پرسشنامه و تکمیل آن در مسابقه و جشنواره مذکور شرکت کنند.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشنواره و مسابقه کتابخوانی رضوی در سیستان وبلوچستان 

نظر شما