شناسهٔ خبر: 26304084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان:

ایجاد کتابخانه های مشارکتی عامل توسعه فرهنگ کتابخوانی می شود

زاهدان - مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴۰ هزار متر مربع زیربنا برای توسعه فضاهای کتابخانه ای استان مورد نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار زیدآبادی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خاش اظهار داشت: سند نهضت مطالعه مفید تا سال۱۴۰۴ باید در سراسر کشور اجرا شود از همین رو برای عمل به این مصوبه به ۲۴۰ هزار متر مربع زیر بنا در استان سیستان و بلوچستان جهت فراهم ساختن محیط مناسب مطالعه نیاز است.

وی کتابخانه های مشارکتی را عامل گسترش فرهنگ کتابخوانی و همکاری دستگاه های اجرایی با این نهاد دانست و افزود: کتابخانه های مشارکتی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است و با تزریق و تخصیص کتاب به فعالیت خود ادامه می دهند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده مکان های مد نظر و بلا استفاده در خاش نیز جهت تاسیس کتابخانه درصورت برخورداری از حداقل های سازه های ساختمانی تحویل نهاد کتابخانه های عمومی استان داده می شوند تا پس از تعمیر و تجهیز در اختیار عموم مردم قرار بگیرند.

وی یاد آور شد: ممانعتی جهت دایر بودن کتابخانه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه وجود ندارد و در صورت اعلام آمادگی متصدی و مسئول کتابخانه با احتساب اضافه کار این عمل انجام می شود.

زید آبادی خاطر نشان کرد: باتوجه به وجود مشکلات متعدد فعالیت یک شیفت کتابخانه های شهرستان خاش در ایام تابستان برای صرفه جویی در نیروی انسانی و انرژی برق و آب می تواند راهکار مناسبی باشد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان افزود: در بخش کتابخانه های الکترونیکی نیز مراجعین می توانند کتاب های مد نظر خود را دریافت کرده و توسط گوشی های هوشمند مطالعه کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره و مسابقه کتابخوانی رضوی در استان گفت: علاقمندان به شرکت در مسابقه و جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند نسبت به دریافت کتاب های مدنظر اقدام کنند و پس از مطالعه پرسشنامه و تکمیل آن در مسابقه و جشنواره مذکور شرکت کنند.

نظر شما