شناسهٔ خبر: 26289994 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دکتر مصطفی چمران الگو و تراز مدیران مطلوب جمهوری اسلامی

رییس شورا : باید در برابر بیگانگان صدای واحدی از ایران به گوش برسد ، صدایی که مدافع منافع و اقتدار ملی باشد ، صدایی که با اتحاد و وفاق همه دلسوزان کشور بلندتر و قوی تر خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ محسن هاشمی رییس وشرای اسلامی شهر تهران در ابتدای هفتاد و یکمین جلسه از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره مسائل سیاسی ، اجتماعی و ورزشی که همزمان با بازی های جام جهانی نشاط اجتماعی را به همراه داشته است برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد .
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدا برای تیم ملی فوتبال ایران که فردا حساس ترین مسابقه خود را در برابر پرتقال برگزار می کند ،آرزوی موفقیت کرد و بیان داشت: جام جهانی روسیه علاوه برآنکه تصویر قابل احترامی از فوتبال ایران در عرصه بین المللی ارائه کرد، موجب گردید تا درهای استادیوم آزادی بروی خانواده ها گشوده شود و شهروندان تهرانی در محیطی سالم ، با نشاط و اخلاقی اوقات فراغت خود را در کنار یکدیگر صرف کنند که امیدواریم این درها باز بمانند و با امکان یافتن حضور خانواده در ورزشگاه ها محیط ورزشگاه ها شاهد ناهنجاریها و نقض اخلاق ورزشی وپهلوانی توسط برخی تماشاگران است، پالایش و اخلاقی شود.
وی در ادامه به روزهای گذشته که سالروز درگذشت دو شخصیت برجسته و تاثیرگذار ایران معاصر دکتر شریعتی و دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و گفت: دکتر علی شریعتی جامعه شناس انقلابی که موج قدرتمند و با نفوذی را در فضای دانشگاهی وروشنفکری کشور ایجاد کرد و اگرچه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از دنیا رفت اما گفتمان وی در ایجاد انگیزش و شورانقلابی جوانان و دانشجویان تاثیر غیرقابل انکاری گذاشت.

مصطفی چمران، انقلابی آزاد اندیش و مدیری اهل عمل بود


محسن هاشمی همچنین با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران ضمن گرامی داشت یادو خاطر این شهید اظهار داشت: شاید بتوان دکتر مصطفی چمران الگو و تراز مدیران مطلوب جمهوری اسلامی به شمار آورد، متخصصی متعهد که از یکسو از مهم ترین دانشگاههای ایران و جهان فارغ التحصیل شده و بالاترین تخصص را در حوزه فعالیت خود داشت و از سوی دیگر در دینداری ، تعهد و معنویت گوی سبقت را از مدعیان ربوده بود و مناجاتهای وی هنوز الهام بخش معنوی مخاطبان است.
رئیس شورای شهر تهران مصطفی چمران را انقلابی آزاد اندیش دانست و افزود: ایشان هیچگاه بین انقلابی گری و مبارزه با ظلم و ستم با آزاداندیشی و آزادیخواهی تضادی نمی دید.
به اعتقاد وی ، چمران ، مدیری اهل عمل بود که از بهترین ومرفه ترین زندگی در آمریکا چشم پوشید تا در کنار امام موسی صدر به یاری شیعیان بی پناه و مستضعف لبنان بپردازد و لبنان را نیز برای یاری رساندن به انقلاب ایران رها کرد، در وزارت دفاع و ستاد جنگهای نامنظم دوشادوش بسیجیان و نیروهای مردمی در خط مقدم مبارزه می کرد و با سرخی خونش ، مرد عمل بودن را گواهی کرد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همانطور که بارها به آن اشاره و تاکید داشته ام افکار عمومی و مردم ایران از ما مسئولان خود انتظار دارند تنها به سخن گفتن و دادن شعار اکتفا نکنند و در تراز امثال شهید چمران به خدمت بپردازند، مسئولیت را وسیله و نردبانی برای بالارفتن خود و کسب امتیازات مادی نکنند، به اسم ارزش ها ، آزادی و حقوق مردم را نقض ننمایند و هر توصیه ای به دیگران می کنند خود اول به آن پایبند باشند.

نظر شما