شناسهٔ خبر: 26280993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت توسعه شبکه فیبرنوری در استان کرمان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بخواهیم ارتباطات ماندگار و پایدار در استان داشته باشیم باید توسعه شبکه فیبرنوری را انجام دهیم و این مهم باید انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

ضرورت توسعه شبکه فیبرنوری در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز دوم تیر ماه در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی و مخابراتی شهرستان رفسنجان در هتل هیلان این شهر اظهار کرد: مناطق گسترده ای در استان کرمان ارتباطات آنها به صورت پشتیبان تأمین نمی شود چرا که در زمانه ایی که توسعه شبکه تلفن در سراسر کشور انجام شده، به صورت حداقلی راه اندازی شده اند.

وی افزود: استان کرمان به دلیل گستردگی و پهناوری از این مسئله مستثنی نبوده و با در نظر گرفتن حداقل هزینه ها در آن زمان طراحی شده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: احداث مسیرهای فیبر نوری برای مسیرهای خصوصی که مخابراتی که به نحو کنونی اداره می شود مقرون به صرفه نیست و طبیعتاً سالیانی است که در این حوزه سرمایه گذاری نشده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در سه چهار سال گذشته بالغ بر 20 هزار کیلومتر فیبر نوری در شرکت ارتباطات زیرساخت با هزینه دولت دایر کردیم و ظرفیت را برای همه دیدیم و تعرفه آن نیز سه هفته پیش نهایی شده است.

وی بیان کرد: ظرفیتهایی که در استان مورد نیاز است استخراج و مسیرها مشخص شود و فعلا با یک تفاهم کلی که مخابرات زیرساخت می کند ظرفیتها را در اختیار مجموعه مخابرات قرار دهند که بتواتند سرمایه گذاری کرده و مسیرهای پشتیبان را دائر نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: اگر بخواهیم ارتباطات ماندگار و پایدار در استان داشته باشیم که نیازهای آتی را برآورده کند باید توسعه شبکه فیبرنوری را انجام دهیم و این مهم باید انجام گیرد. دولت سرمایه گذاری سنگینی در این دو سه سال در این عرصه کرده و سرمایه گذاری آماده بهره برداری است. مخابرات استان باید سر این قضیه انرژی بگذارد و سر رفع تکلیف نباید برخورد کند.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیتهای شرکت کابل فیبر نوری مجتمع صنعتی رفسنجان اشاره و اظهار کرد: در رابطه با استفاده از ظرفیت کابلهای کارخانه کابل رفسنجان که می تواند فیبر نوری برای کشور تولید کند طبیعتاً شرایط اقتصادی پیش روی کشور به سمت استفاده افزون از فیبر نوری در سه چهار سال آینده خواهد بود و این بدین معناست که بازار خوبی روبروی مجموعه های داخلی کشور که یکی از آنها شرکت کابل رفسنجان خواهد بود و ظرفیت مناسبی در بستر توسعه اقتصادی در حوزه آی سی تی در این شهرستان خواهد بود.

این مقام ارشد وزارت ارتباطات عنوان داشت: در خصوص کسب و کارهای نوپا نیز در حال حاضر کار را با دانشگاه شهید باهنر پیش می بریم و اولین فاز را آغاز کردیم و امروز عصر نیز جلسه ای در این خصوص داریم طبعتاً اگر بتوانیم مراکز دانشگاهی رفسنجان را نیز با دانشگاه شهید باهنر متصل کنیم می توانیم از این ظرفیتها و توانمندسازیهایی که آنجا حضور دارند برای رشد اشتغال استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به اقدامات انجام گرفته در حوزه آی سی تی شهرستانهای رفسنجان و انار پرداخت و بیان کرد: اقداماتی که انجام شده باعث بهبود شرایط در رفسنجان شده البته بخشی از اقدامات همچنان باقی مانده است که با توجه به مشکلاتی در عرصه احداث سایتهای جدید بخصوص تامین برق و نیازمند حمایت از مدیران استانی است این مسئله را باید کمک کنند تا تامین برق سایتها را انجام دهیم. امیدوارم مابقی تعهدات در شهرستانهای رفسنجان و انار نیز به سرانجام برسد و مردم خوب این منطقه از خدماتی که دائر شده استفاده کرده و بهره مند شوند.

انتهای پیام/س

 

ایجاد 20 هزار کیلومتر فیبر نوری  در چهار سال گذشته

نظر شما