شناسهٔ خبر: 26280081 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر ارتباطات عنوان کرد

توسعه فیبرنوری نیاز امروز استان کرمان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به رفسنجان گفت: اگر بخواهیم ارتباطات ماندگار و پایدار در استان داشته باشیم که نیازهای آتی را برآورده کند، باید توسعه شبکه فیبرنوری را انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /محمد جواد آذری جهرمی افزود: دولت در این سه سال سرمایه‌گذاری سنگینی در این عرصه کرده و آماده بهره‌برداری است. مخابرات استان هم باید برای این قضیه انرژی بگذارد و از سر رفع تکلیف برخورد نکند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: احداث مسیرهای فیبر نوری برای مسیرهای خصوصی مخابراتی که به نحو کنونی اداره می‌شود، مقرون به صرفه نیست و طبیعتاً سالیانی است که در این حوزه سرمایه گذاری نشده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌هایی که در استان کرمان مورد نیاز است، استخراج و مسیرها مشخص شود و فعلا با یک تفاهم کلی که مخابرات زیرساخت می‌کند، ظرفیت‌ها را در اختیار مجموعه مخابرات قرار دهند که بتوانند سرمایه‌گذاری کرده و مسیرهای پشتیبان را دائر کنند.

وی بیان کرد: امروز بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها داریم تا موانع حوزه ارتباطات استان کرمان را بررسی و در تصمیماتی که در سطح استان گرفته می‌شود، برای حل آنها تسریع شود تا در رسیدن به اهداف نهایی و جایگاه مطلوبی که استان کرمان در حوزه ارتباطات باید برسد را داشته باشیم.

آذری جهرمی همچنین به اقدامات انجام گرفته در حوزه آی سی تی شهرستانهای رفسنجان و انار پرداخت و بیان کرد: اقداماتی که انجام شده باعث بهبود شرایط در رفسنجان شده البته بخشی از اقدامات همچنان باقی مانده است که با توجه به مشکلاتی در عرصه احداث سایت‌های جدید بخصوص تامین برق و نیازمند حمایت از مدیران استانی است که باید به این مسئله کمک کنند تا تامین برق سایت‌ها را انجام دهیم. امیدوارم مابقی تعهدات در شهرستان های رفسنجان و انار نیز به سرانجام برسد و مردم خوب این منطقه از خدماتی که دائر شده استفاده کرده و بهره‌مند شوند.

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما