شناسهٔ خبر: 26279853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

باید اقشار مختلف به ویژه خانواده ها درگیر جشنواره کتابخوانی رضوی شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، گفت:هدف ما از برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه، آمار سازی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، شنبه(2 تیر) در نشست هماهنگی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 7 کتاب در بخش های کودک، نوجوان، جوانان و بزرگسالان و مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره از سلسله برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام)، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی هر چه بیش‌تر اقشار مختلف مردم با زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام رضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) است.

 

حسنی خوانسار، حمایت، همراهی و مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته را مورد تقدیر قرار داد و اظهار کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه درصدد برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره و تشویق اقشار و رده های مختلف سنی برای مطالعه و آشنایی با ابعاد مختلف شخصیتی، علمی ‌و عملی این بزرگواران است.

 

وی تصریح کرد: هدف ما از برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه، آمار سازی نیست چون نزدیک به 60 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه های عمومی داریم و تنها با مانور دادن بر این تعداد به راحتی می توان به آمار مورد نظر دست یافت.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اعلام کرد: سال گذشته 14 هزار نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که حدود 4 تا 5 هزار نفر در شمار اعضای کتابخانه های عمومی قرار نداشتند.

 

وی با اشاره به اینکه میانگین کتابخوانی به نسبت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما مطلوب نیست، گفت: علاقه و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) به ویژه امام رضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) عامل انگیزشی بسیار خوبی برای ترغیب افراد مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان به مطالعه و انس و الفت بیش از پیش آنان با اهل بیت(علیهم السلام) می شود.

 

حسنی خوانسار، گفت: در همین راستا باید ادارات، نهادها و دستگاه های دیگر همگام با کتابخانه های عمومی پای کار بیایند و از دره های مدیریتی تا کارشناسان، کارمندان، مراجعان و خانواده های خود را درگیر جشنواره کتابخوانی رضوی کنند.

 

وی با بیان اینکه جوایز هدف نیست، عنوان کرد: سال گذشته در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بانک ها به ویژه بانک مسکن در تأمین جوایز مازاد بر سهمیه کشوری، همکاری و حمایت بسیار خوبی از اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه داشتند و در نهایت توانستیم تعداد بیش‌تری را مورد تقدیر قرار دهیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به اینکه داوری جشنواره و اعلام اسامی برگزیدگان با نهاد کتابخانه های عمومی کشور است، ابراز امیدواری کرد: همکاری ادارات، نهادها و بانک ها در سال جاری مانند سال گذشته تداوم داشته باشد به گونه ای که کتاب های معرفی شده خوانده شود.

 

وی با اشاره به بررسی و انتخاب کتاب های هدف در جشنواره کتابخوانی رضوی در کارگروهی متشکل از 18 کارشناس مجرب، بیان کرد: محتوای کتاب های معرفی شده در رده های مختلف سنی از کودک تا بزرگسال متناسب با گروه های سنی تعریف شده است.

 

حسنی خوانسار، در پایان خواستار همراهی، همفکری و مشارکت بیش از پیش ادارات در برگزاری هر چه باشکوهتر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه شد.

 

 

 

نظر شما