شناسهٔ خبر: 26277706 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک نماینده مجلس مطرح کرد

سیستم فرزندخواندگی سختگیرانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه سیستم فرزندخواندگی بسیار سختگیرانه است و باعث شده روند تحویل کودکان به خانواده های متقاضی با کندی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد کریمی قدوسی با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان رها شده از قبل از انقلاب در مشهد تاسیس شده رها شدن نوزادان را آسیب و معضل بزرگ اجتماعی دانست و گفت: از گذشته تاکنون خانواده ها به دلیل فقر و مشکلات خانوادگی فرزندان خود را بر اساس اعتقاد قلبی و اینکه امام رضا می تواند از نوزاد آنها نگهداری کند در جوار امام رضا ( ع ) رها می کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اغلب کودکان رها شده در مشهد از سایر استان ها هستند، افزود: به طور مداوم بازدیدهایی را از مراکز نگهداری از کودکان رها شده داریم؛ ایجاد و تجهیز مراکز نگهداری در دستور کار قرار گرفته و وضعیت آنها رو به بهبود است.

وی ادامه داد: اگر خانواده نوزادان رها شده پیدا نشود حکم نگهداری آنها از سوی مراجع قضایی صادر شده و به عنوان فرزند خوانده به افراد واجدشرایط تحویل داده می شوند؛ مشهد دارای پرجمعیت ترین مرکز نگهداری نوزادان رها شده است و باید در این رابطه تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع فرآیند فرزندخواندگی و واگذاری امین موقت اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم تسهیل قوانین فرزندخواندگی، گفت: متاسفانه سیستم فرزندخواندگی بسیار سختگیرانه است و باعث شده روند تحویل کودکان به خانواده های متقاضی با کندی صورت گیرد.

کریمی قدوسی بر بیان اینکه شرایط برای واگذاری کودکان رها شده باید تسهیل شود، تصریح کرد: خانوادهای زیادی توان نگهداری از کودکان رها شده و بی سرپرست را دارند و برای این کار اقدام می کنند اما متاسفانه قوانین دست و پاگیر و سختگیرانه مانعی برای تحقق این مهم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بهزیستی توان نگهداری از کودکان رها شده را ندارد، گفت: سازمان بهزیستی باید لایحه ای برای اصلاح قوانین فرزندخواندگی به مجلس ارائه کند و به طور قطع مجلس استقبال خواهد کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید به گونه ای در مسیر اصلاح قوانین فرزندخواندگی گام برداشت که اقامت کودکان رها شده در این مراکز حداکثر 6 ماه باشد و بعد از گذشت این مدت با توجه به مقررات و ضمانت های لازم تحویل خانواده های متقاضی داده شوند.

انتهای پیام/

نظر شما