شناسهٔ خبر: 26272700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خودروهای دارای بدهی اجازه ورود به پارکینگ های ثابت را ندارند/طلب ۱۳ میلیارد تومانی الیت از مردم

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به اینکه این شرکت از مردم ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طلب دارد، گفت: از امروز ورود خودروهایی که درای بدهی به شرکت الیت هستند به تمام پارکینگ های ثابت ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد مهدی اسدی مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت امروز(۲ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با مشارکت پذیری مردم شفافیت و هدفمند سازی را دخیل کنیم، گفت:از ۱۲ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۳۷ فقط ۴ درصد مربوط به الیت بوده است همچنین شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۰۳۰۰۰ در اختیار شهروندان قرار گرفت تا از مانده حساب خودشان مطلع شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو از پارکینگ های غیر حاشیه ای استفاده کردند و ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو هم از پارکینگ های حاشیه ای استفاده کردند، اظهارداشت: در سال گذشته تعداد پیامک های فعالی شده فقط ۲۱ هزار پیامک بود که در حوزه اطلاع رسانی به شهروندان موفق نبودیم البته فرآیندی ثبت نامی هم که برای شهروندان در نظر گرفته شده بود مطلوب نبود.

 

اسدی با بیان اینکه ضریب استفاده از نیم ساعت رایگان در سال گذشته ۷۳ درصد بود و فقط ۲۷ درصد وارد نیم ساعت دوم شدند و هزینه پرداخت کردند، افزود:حذف تبادل مالی بین پارکبان ها و مردم( دریافت هزینه ها به صورت غیر حضوری)، تسهیل روند ثبت نام پیامکی شهروندان و برداشت شماره پلاک از مهمترین اولویت های کاری دوره جدید مدیریت شرکت الیت خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت ادامه داد:روش برداشت پلاک الکترونیکی خواهد شد که در حال آماده سازی نرم افزاری و سخت افزاری این مورد هستیم همچنین در حال آماده کردن خیابانی هوشمند با ۲۰۰ جای پارک به صورت آزمایشی هستیم و در راستای پرداخت های غیر حضوری شرکت الیت در باشگاه شهروندی مشهد حضور خواهد داشت که یکی از اقدامات مثبت شهر هوشمند خواهد بود همچنین پرداخت توسط من کارت را هم برای شهروندان اضافه می کنیم و استندهایی پیش بینی کردیم تا مردم بتوانند پلاک های خود را شارژ نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه امور مشترکین شرکت الیت به زودی به یکی از خیابانهای اصلی منتقل خواهد شد، گفت:در یک ماه گذشته پروژه شهر قزوین را استارت زدیم و الیت در این شهر با ۴۰ درصد نیروهای پیش بینی شده شروع به کار نمود و در حال ذاکره با ۱۰ شهر بزرگ کشور هستین که تا سال ۱۴۰۰ الیت به جامعه ای حدود ۱۰ میلیون نفر خدمات رسانی می کند.

 

اسدی با تاکید بر اینکه شرکت الیت در سیاستگذاری جدید به عنوان متولی پارکینگ و پارکبان نگاه نخواهد کرد، افزود: مذاکراتی را در جهت هوشمندسازی پارکینگ های ثابت آغاز کردیم تا بتوانیم آنها را هوشمند کنیم که در این راستا تا یکماه آینده خدمت رزرو را در یکی از پارکینگ ها فعال خواهیم کرد همچنین از امروز تمام پارکینگ های ثابت از ورود خودروهای دارای بدهی جلوگیری می کنند مگر اینکه حداقل ۵۰ درصد بدهی خود را پرداخت نمایند.

 

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با بیان اینکه ما به پرچمداری فاوا در یکی از پیام رسان های داخلی خدمات خودمان را ارائه می کنیم، اظهارداشت:از سال ۹۴ هزینه های الیت افزایش نداشته بلکه در سال گذشته کاهش پیدا کرده به طوریکه در سال ۹۶ سوددهی شرکت صفر درصد بوده همچنین از بودجه ۲۳ میلیارد تومانی سال گذشته امسال ۳ میلیارد تومان آن کاهش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت الیت از مردم ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون طلب دارد که ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به پلاک های غیر مشهدی و ۱۰ میلیارد تومان هم مربوط به پلاک های مشهدی است، ادامه داد:ما ۹ خیابان که مزیت کاهش ترافیکی نداشت را حذف کردیم چرا که رسالت ما حضور در خیابانهای دارای ترافیک و تلاش برای کاهش این ترافیک است.

نظر شما