شناسهٔ خبر: 26259648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهپیمایی گسترده مردم یمن در الحدیده

مردم الحدیده یمن با برگزاری راهپیمایی باشکوه حملات متجاوزان و سکوت سازمان ملل را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مردم شهر الحدیده یمن با برپایی راهپیمایی باشکوهی مخالفت خود را با حمله به یمن و اشغال این کشور اعلام و از همراهی سازمان ملل متحد با نیرو‌های متجاوز انتقاد کردند.

در بیانیه پایانی این راهپیمایی آمده است: الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ* فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ؛ همان کسانی که [برخی از] مردم به ایشان گفتند مردمان برای [جنگ با] شما گرد آمده‏ اند پس از آن بترسید [ولی این سخن] بر ایمانشان افزود و گفتند خدا ما را بس است و نیکو حمایتگری است* پس با نعمت و بخششی از جانب خدا [از میدان نبرد] بازگشتند در حالی که هیچ آسیبی به آنان نرسیده بود و همچنان خشنودی خدا را پیروی کردند و خداوند دارای بخششی عظیم است.

ساحل غربی یمن با یورش بیگانگان مواجه شده است یورشی که در آن آمریکا، انگلیس، فرانسه و صهیونیست‌ها به صورت مستقیم حضور پیدا کرده اند و از پشتیبانی رژیم‌های مزدور و خائن منطقه برخوردارند. در رأس این رژیم‌های خائن و مزدور سعودی و امارات متحده عربی و کشور‌هایی که با آن‌ها همپیمان شده اند، قرار دارند. همچنین مزدوران اجیر شده نیز به کمک این نیرو‌ها آمده اند. با توجه به مسئولیت دینی و میهنی که بر عهده ماست ساکنان منطقه تهامه این راهپیمایی باشکوه را برگزار کردند تا به جهانیان بگویند نیرو‌های متجاوز به دنبال آن هستند که سلطه خود را بر سراسر خاک یمن تحمیل کنند.

آن‌ها برای این کار به بهانه‌ها و دستاویز‌های واهی متوسل شده اند، بهانه‌هایی که هیچ کس آن‌ها را نمی‌پذیرد. هجوم رسانه‌ای و گمراه کننده متجاوزان که با حملات وحشیانه آن‌ها به ساحل غربی یمن همراه شده است نمی‌تواند راه به جایی ببرد و کسی تبلیغات دروغین آن‌ها را باور نمی‌کند. ما به خوبی می‌دانیم که چه کسی متجاوز است. آن‌ها نمی‌توانند با عناوین جعلی شان ما را فریب دهند. این‌ها کسانی هستند که بر سر ما بمب فرو ریخته اند و در میان ملت یمن دست به جنایت و کشتار‌های متعددی زده اند. این‌ها تاسیسات بندر الحدیده را هدف قرار داده اند و بالابر‌های این بندر را ویران و ما را محاصره کرده اند. مردم تهامه بر امور ذیل تاکید می‌کنند:

۱. ما مردم تهامه در کنار دلاوران ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و برادرانمان از دیگر استان‌ها از تهامه دفاع می‌کنیم.  

۲. اگر نیرو‌های متجاوز همه ارتش‌های دنیا را نیز بسیج کنند نمی‌توانند نظر ما را راجع به خودشان تغییر دهند. آن‌ها برای ما همچنان نیرو‌های متجاوز، وحشی و اشغالگر باقی خواهند ماند. ما همچنان به نبرد، دفاع و آزادسازی کشور به عنوان اموری مقدس می‌نگریم.

۳. ما کشور‌های تجاوزگر آمریکا، سعودی، امارات و همپیمانانشان را مسئول تمام و کمال جنایت‌ها و محاصره کشور و پیامد‌های آن می‌دانیم. این اقدام‌های متجاوزان نقض معاهدات سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل محسوب می‌شود.

۴. در بیانیه‌هایی که سازمان ملل متحد تاکنون درباره یمن صادر کرده فقط این جمله آمده است که ‹از طرفین درگیر در یمن می‌خواهیم... › و این ثابت می‌کند که سازمان ملل متحد همچنان به دور از واقعیت به سر می‌برد. این سازمان باید مسئولیت خود را در قبال آنچه در یمن رخ می‌دهد، بپذیرد و متجاوزان را مسئول کامل همه فجایعی بداند که سازمان ملل متحد آن را تصویب نکرده است.

۵. از سازمان ملل متحد می‌خواهیم که مسئولیت خود را پذیرا باشد و نقش خود را در حمایت از شهروندان یمنی ایفا کند و کمک‌های بشردوستانه به یمن بفرستد.

بی توجهی سازمان ملل متحد به اوضاع انسانی یمن و عدم تحرک برای حمایت از شهروندان در الحدیده و دیگر شهر‌های یمن و شانه خالی کردن این سازمان از پذیرش مسئولیت هایش ثابت کننده آن است که این سازمان نقش پشتیبان و حمایتگر از متجاوزان را ایفا می‌کند. مقامات سازمان ملل متحد به هیچ وجه پذیرای مسئولیت‌های خود نیستند و این‌ها باید مورد بازخواست قرار گیرند. نهایتاً بار دیگر بر آنچه سید عبدالملک بدرالدین گفته بود و خاطر نشان کرده بود که سرزمین یمن آزاد خواهد شد و حقوق مردم یمن احقاق خواهد شد، تاکید می‌کنیم. خداوند یمن را از ستم و سرکشی ظالمان حفظ کند و مجاهدان را با نصر آشکار خود یاری کند و به دست آن‌ها شوکت متجاوزان را درهم شکند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما