شناسهٔ خبر: 26257315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ذوالقدر هشدار داد:

خیابان و ساختمان های همجوار برج میلاد در معرض خطر/ پایدارسازی گود برج میلاد نیازمند تعامل شهرداری و نظام مهندسی

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت گودهای رها شده، گفت: مشکلات سد راه گود برج میلاد رفع شود.

صاحب‌خبر -

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت گودهای رهاشده، گفت: گودهای رها شده در کنار ایجاد خطراتی برای ساختمان های مجاور و آلودگی زیست محیطی شهر را نازیبا می‌کنند بنابراین باید هر چه سریع تر وضعیت شان تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات سد راه گودهای رها شده به ویژه برج میلاد باید رفع شود، افزود: براساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری‌ها می‌توانند پس از بی‌‌‌توجهی مالک با همراهی مقام قضائی اقدام به پایدارسازی گودهای رها‌شده کنند.

وی پایدارسازی گودهای رها شده را نیازمند تعامل و همکاری هماهنگ شهرداری و سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: برای پیشگیری از حوادث جبران ناپذیر باید تدابیر و سازوکار لازم اتخاذ شود تا مخاطرات ناشی از گودبرداری‌ها کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه گودهای رها شده خطراتی را برای خیابان ها و ساختمان های همجوار به ویژه برج میلاد ایجاد می کند، تصریح کرد: متاسفانه گودها به محلی برای تجمع معتادان کارتن خواب تبدیل شدند در این رابطه می طلبد شهرداری با ورود جدی به این موضوع مالکان را ملزم به ایمن سازی کند و اگر مالکان توانایی تعیین تکلیف آنها را ندارند از آنها بخواهند که آنها را واگذار کنند.

ذوالقدر یادآور شد:  متاسفانه به دلیل ضعف نظارت بر گودها ممکن است برای شهروندان مشکلاتی را به همراه داشته باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه استفاده از افراد متخصص در گودبرداری آسیب های ناشی از گودبرداری را به حداقل می رساند، ادامه داد: گودها باید هر چه سریع تر رفع خطر شوند زیرا آسیب های ناشی از آن شهروندان را تهدید می کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: مسئولان شهری در سال گذشته اظهاراتی را در مورد تعیین تکلیف وضعیت گود برج میلاد در سال 97 داشتند انتظار می رود هر چه سریع تر این مهم را تحقق بخشند.

ذوالقدر یادآور شد: در صورت بروز خطراتی از ناحیه گودهای رها شده برای شهروندان شهرداری و مالکان باید جوابگو باشند./


پایان پیام

نظر شما