شناسهٔ خبر: 26255236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

موفقیت های امروز ما نتیجه استقامت در برابر استکبار جهانی است/ ورزشکاران مبلغ اخلاق دینی در مسابقات جهانی باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قزوین گفت: تمام موفقیت هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز به دست آورده ایم، مدیون استقامت در برابر استکبار جهانی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز (یکم تیر) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر  در دیداری که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند بر نکات مهمی تأکید کردند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تأکید داشتند که باید نسبت به تعهدنامه هایی که هر روز با رنگ های مختلف و حساب شده از سوی مستکبران برای غارت ثروت ملت ها و زیر پا گذاشتن میراث معنوی و فرهنگی مردم راهبری می شود، دقت شود و بدانیم اینها نیرنگ های شیطانی بوده و  نباید به نیرنگ های دشمن به دیده اعتماد و احترام بنگریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: در بحث تصویب برجام این سوال وجود دارد که مجلس شورای اسلامی به چه میزان زمان گذاشت تا برجام به تصویب برسد؛ این معاهده تا قیامت برای مجلسی ها ندامت بر جای گذاشته و آنها را مدیون مردم و تاریخ انقلاب کرده است.

 

وی با اشاره به رفتار و رویه مستکبرانه غربی ها و امریکا افزود: اگر به دنبال راهی در برابر فشار آمریکایی ها و تحریم ها هستیم، شکستن هیبت و اقتدار امریکایی ها تنها مسیر است؛ تمام موفقیت هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز به دست آورده ایم، مدیون استقامت در برابر استکبار جهانی بوده است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که سیلی ما به صورت امریکا توانسته ایران اسلامی را در جهان مقتدر نشان دهد و هرکجا که ملاحظه امریکا را کرده ایم متاسفانه به زمین خورده ایم.

 

وی تصریح کرد: فرمایش دیگر رهبری در خصوص قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین بودکه این موارد جزو وظایف اصلی مجلس است  و باید دید که نمایندگان ما به چه میزان در قانونگذاری دقت می کنند.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: البته در این بین هم وظیفه مردم ما تنها حضور در پای صندوق های رای نیست ، بلکه مردم باید از نمایندگان خود مطالبه داشته باشند؛ ما از تمام نمایندگان مجلس انتظار داریم که شخصیتی بزرگی همچون مرحوم مدرس را الگوی خود قرار دهند و مجلس باید جایگاه بزرگانی همچون مدرس را حفظ کند.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفاه قوه قضائیه و شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار کرد: با توجه به آمدن رئیس جدید دادگستری قزوین این امیدواری وجود دارد تا حقوق آحاد مردم احیا شود و هر کجا تعدی به بیت‌المال صورت گرفته با جدیت و بصیرت احیای حق صورت گیرد و ان شالله دستگاه قضا در استان شرایطی را ایجاد کند که ظالمان و متعدیان به حقوق مردم، احساس ناامنی کرده و آنها که حقوقشان تضییع شده احساس امنیت کنند.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: در فرمایشی از امیرالمومنین (ع) آمده است حق با قدیمی شدن باطل نمی شود و در هر زمانی باید به صاحب حق بازگردانده شود و امیدواریم رئیس جدید دادگستری قزوین در احیای حقوق مردم موفق باشند.  

 

وی به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: همه کسانی به به صورت مستمر در نماز جمعه شرکت دارند می توانند مبلغ ارزش های دینی و آزمان های انقلاب باشند و در واقع همه ما باید مبلغ نماز جماعت، مهربانی، دلسوزی و تقوا باشیم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز تخریب حرم های بقیع افزود: 90 سال پیش در این ایام حرم ائمه بقیه از سوی وهابی ها تخریب شد و این ننگ برای آنها در تاریخ وجود دارد و پاک شدنی نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که بارگاه باشکوه و مقدسی همانند حرم قدس رضوی و کربلا برای ائمه بقیه بنا کنیم.

 

آیت الله عابدینی در پایان با تقدیر از تلاش ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهای یادآور شد: از زحمات همه ورزشکان عزیزی که در مسابقات جهانی درحال تلاش هستند، تشکر می کنیم و دعا می کنیم در مسابقات پیش رو موفق باشند و امیدواریم مبلغ اخلاق دینی و منش جوانمردانه در این مسابقات باشند.

 

نظر شما