شناسهٔ خبر: 26255320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

رمز موفقیت نظام ما استقامت مقابل استکبار است

قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رمز موفقیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مقابله و استقامت در برابر استکبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجد النبی(ص) افزود: باید بدانیم که در برابر فشار امریکایی ها و تحریم ها اگر به دنبال راه چاره هستیم، شکستن هیبت و اقتدار امریکایی ها تنها مسیر ماست.
خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه در هرجا هیبت امریکا را شکستیم مستحکم ایستادیم و با موفقیت پیش رفته ایم،اظهار داشت: همه موفقیت ها و دستاوردهایی که از اول انقلاب تاکنون به دست آورده ایم مدیون استقامت در برابر استکبار جهانی بوده است و در مقابل هرکجا که ملاحظه امریکا را کردیم متاسفانه به زمین خورده ایم.
وی با اشاره به رفتارهای سران استکبار برای همراه کردن دیگر کشورها با خود،افزود: این رویه غربی هاست که همه کشورها به دنبال رفتار مستکبرانه آنها حرکت کنند و کشورهایی که به آنها نمی پیوندند را در شرایطی قرار می دهند که بترسند و در این شرایط است که باید جوانمردی، بصیرت، بینایی و ایمان یک نماینده مجلس و یک مسئول امور خارجه را در انتخاب مسیر درست شاهد باشیم.
وی در ادامه با اشاره به فرمایش های رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان،اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند نمایندگان باید نسبت به تعهدنامه هایی که هر روز با رنگ های مختلف و بسیار حساب شده از سوی مستکبران برای غارت ثروت ملت ها و زیر پا گذاشتن میراث معنوی و فرهنگی مردم هدایت و راهبری می شود، دقت داشته باشند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه نمایندگان ما باید در برابر توطئه های دشمنان بیش از پیش هوشیار و مراقب باشند،گفت: ما از همه نمایندگان مجلس انتظار داریم که شخصیت بزرگی مثل مرحوم مدرس را الگوی راه خود قرار دهند.
وی در ادامه به سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی و یارانش در دشمنی با دشمنان اسلام و انقلاب به خوبی می دانستند که چگونه باید رفتار و عمل کنند و نباید فراموش کرد که همین شهید بهشتی بود که گفت امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه هفته قوه قضائیه گرامی داشت و گفت: با حضور رییس کل جدید دادگستری قزوین شهروندان استان امیدوار شده اند که حقوق آحاد مردم بهتر احیا و حفظ شود.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه قضایی استان باید به گونه ای مدیریت شود تا ظالمان و متعدیان به حقوق مردم، آنهایی که حرام و حلال و حق و باطل را نمی فهمند احساس ناامنی کنند و آنهایی که حقوقشان ضایع شده احساس امنیت کنند.
خطیب جمعه قزوین به تلاش دست اندرکاران دستگاه قضا برای احقاق حقوق مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان این دستگاه زحمات بسیاری را متحمل می شوند تا بتوانند سرعت رسیدگی به پرونده ها را بیشتر کرده و مردم زودتر به حقشان برسند که این کار ارزشمندی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتدار محور مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: مقاومت اسلامی در یمن روز به روز مستتحکم تر شده و قدرت آنها بیشتر می شود و‌ موشک های آنها به عنوان سپر اقتدار و ابزار بازدارنده ظلمِ ظالمان و متعدیان به کار گرفته می شود.
امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: به واسطه صدور دستور امام خمینی(ره) سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شد و همه مردم ما به خصوص زنان و مردانی که به صورت مستمر در نمازجمعه حضور دارند می توانند هرکدامشان یک مبلغ برای ارزش های دینی، آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی باشند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: همه ما باید مبلغ مبانی دینی باشیم و مبلغ نمازهای جماعت، مبلغ مهربانی و دلسوزی، مبلغ مسجد، مبلغ حقوق یکدیگر و مبلغ تقوا باشیم.
امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به روز اصناف،گفت: همه اصناف در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای ایفا کردند و در شرایط امروز نیز از همه اقشار مختلف اصناف که همگی در ادامه روند انقلاب نقش آفرینی می کنند، قدردانی می کنیم و خیر و برکت را برای آنها از خداوند درخواست داریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز هشتم شوال و روز تخریب حرم های بقیع نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۹۰ سال پیش در این روز حرم ائمه بقیع توسط وهابی ها تخریب شد و این ننگ برای آنها در همه تاریخ وجود دارد و هیچ زمانی پاک شدنی نیست.
وی اظهار داشت: امیدواریم روزی برای ائمه بقیع (ع) بارگاه مقدس و باشکوهی مانند حرم قدس رضوی و کربلای معلا و نجف اشرف و کاظمین و سامرا بنا کنیم.
امام جمعه قزوین همچنین به سالروز ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: خدای متعال رهبر فرزانه انقلاب را از نقشه شیطانی مستکبران حفظ و ملت و کشور ما را از رهبری فرزانه برای سالیان سال برخوردار کردند تا زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.
وی در ادامه با اشاره به حضور تیم های ورزشی کشورمان در عرصه های جهانی،گفت: از زحمات همه ورزشکان عزیزی که در مسابقات جهانی برای سربلندی میهن اسلامی درحال تلاش هستند قدردانی می کنیم و به اقتدار و تلاش های آنها خداقوت عرض کرده و برای همه آنان آرزوی موفقیت داریم.
آیت الله عابدینی اظهار داشت: برای ورزشکارانمان دعا می کنیم و برای مسابقات پیش رو از خدای متعال برای آنها توفیق می خواهیم چرا که آنان پرچم اقتدار نظام را به دست گرفته اند و امیدواریم بتوانند اخلاق دینی و منش جوانمردانه امیرالمومنین(ع) را به صحنه های ورزش بکشانند و مبلغ این معانی در دنیا باشند.
3013

برچسب‌ها:

نظر شما