شناسهٔ خبر: 26254257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیپلمات روس: اسرائیل از حضور تروریست‌ها در سوریه به نفع خود بهره می‌برد

سفیر روسیه در لبنان در مصاحبه با روزنامه الاخبار اعلام کرد رژیم صهیونیستی از حضور تروریست‌ها در سوریه به نفع خود بهره‌برداری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در بیروت، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه الاخبار لبنان ضمن یادآور شدن حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها گفت محاسبات این رژیم در خصوص کشور‌های عربی و سوریه صدق نخواهد کرد.

او افزود: «ما در درجه اول، حضور آمریکا و فرانسه [در سوریه] را نوعی اشغالگری می‌دانیم. ترکیه بدون خواسته دولت سوریه در این کشور حضور دارد. با ترکیه گفتگو‌هایی صورت گرفته است تا نیرو‌های آن در آینده از سوریه خارج شوند؛ اما حضور ایران در سوریه قانونی و با هماهنگی دولت سوریه انجام شده است. همان طور که گفتم زمان خروج ایران فرا نرسیده است، زیرا جنگ علیه تروریسم پایان نیافته است. آمریکایی‌ها به حمایت از تروریست‌ها و اشغالگری ادامه می‌دهند. به همین علت، حمایت متحدان سوریه ادامه دارد.»

سفیر روسیه در بیروت ضمن بیان این که جنگ علیه تروریسم در سوریه هنوز پایان نیافته است، تصریح کرد: «درست است که داعش، النصره و دیگر تروریست‌ها با شکست‌های سختی روبرو شده‌اند؛ آن‌ها هنوز با نظارت آمریکا در برخی مناطق حضور دارند و احتمال این که تهدیدی برای ثبات سوریه باشند، وجود دارد. بر اساس برخی اطلاعات جدید، آمریکا حمایت خود را از برخی گروه‌های تروریستی و همچنین گروه موسوم به کلاه سفید‌ها وابسته به النصره، از سرگرفته است.»

زاسپکین در پاسخ به این پرسشی درباره عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه در جنوب این کشور و هراس رژیم صهیونیستی از آن گفت: «زمانی که درباره مناطق کاهش تنش و درگیری بحث و تبادل نظر شد، با همه طرف‌ها در کشور‌های اطراف درباره مبارزه با تروریسم، تضمین منافع کشور‌ها و جلوگیری از خطر تروریست‌ها برای این کشور‌ها گفتگو شد. اسرائیل از حضور حزب‌الله و ایران در جنوب سوریه هراس دارد. ما می‌گوییم ارتش سوریه اکنون با حمایت نیرو‌های روس، مناطق خود را در جنوب آزاد می‌کند و بار دیگر حاکمیت دولت سوریه را گسترش می‌دهد. اسرائیل برای دست زدن به کاری که در روند مبارزه با تروریسم خلل ایجاد کند، هیچ توجیهی ندارد.»

سفیر روسیه در بیروت در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها در جنوب سوریه حمایت و به نیرو‌های سوری حمله می‌کند، نیز  خاطرنشان کرد: «بله، اسرائیل از حضور تروریست‌ها به نفع خود بهره برداری می‌کند.»

این مقام روس با تاکید بر لزوم حاکمیت سوریه در جولان اشغالی و متعلق بودن این سرزمین به سوری‌ها درباره «معامله قرن» گفت: اسرائیل همانگونه که گفتم روی ضعف عرب‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است. معامله قرن بحث تسلیم شدن است نه برقراری صلح و ما معتقدیم محاسبات اسرائیل در خصوص کشور‌های عربی، سوریه، لبنان و فلسطین صدق نخواهد کرد.

انتهای پیام/

مصاحبه سفیر روسیه در لبنان با روزنامه الاخبار

برچسب‌ها:

نظر شما