شناسهٔ خبر: 26253966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور ايران در سوريه ضروري است و ادامه خواهد يافت

سفیر روسیه در بیروت گفت از آنجا که آمریکایی ها به حمایت از تروریست ها در سوریه ادامه می دهند، ایران در سوریه حضور خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

حضور ايران در سوريه ضروري است و ادامه خواهد يافتبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، سفیر روسیه در بیروت گفت از آنجا که آمریکایی ها به حمایت از تروریست ها در سوریه ادامه می دهند، ایران در سوریه حضور خواهد داشت و حمایت حامیان سوریه از این کشور ادامه خواهد یافت .
الکساندر زاسپکین در گفتگوی اختصاصی با روزنامه الاخبار لبنان افزود : « ما در درجه اول، حضور آمریکا و فرانسه را نوعی اشغالگری می دانیم. ترکیه بدون خواسته دولت سوریه در این کشور حضور دارد. با ترکیه گفتگوهایی صورت گرفته است تا نیروهای آن در آینده از سوریه خارج شوند. اما حضور ایران در سوریه قانونی و با هماهنگی دولت سوریه انجام شده است. همان طور که گفتم زمان خروج ایران فرا نرسیده است، زیرا جنگ علیه تروریسم پایان نیافته است. آمریکایی ها به حمایت از تروریست ها و اشغالگری ادامه می دهند. به همین علت، حمایت متحدان سوریه ادامه دارد.»
سفیر روسیه در بیروت ضمن بیان این که جنگ علیه تروریسم در سوریه هنوز پایان نیافته است، تصریح کرد «درست است که داعش، النصره و دیگر تروریست ها با شکست های سختی روبرو شده اند؛ اما آنها هنوز با نظارت آمریکا در برخی مناطق حضور دارند و احتمال این که تهدیدی برای ثبات سوریه باشند، وجود دارد. بر اساس برخی اطلاعات جدید، آمریکا حمایت خود را از برخی گروه های تروریستی و همچنین گروه موسوم به کلاه سفیدها وابسته به النصره، ازسرگرفته است.»
وی در پاسخ به این پرسش که ارتش سوریه اکنون برای عملیات نظامی به منظور آزاد سازی جنوب سوریه از اشغال تروریست ها آماده می شود. آیا طرف ها در جنوب سوریه به حل و فصلی رسیده اند و تضمین هایی مبنی بر مداخله نکردن اسرائیل به نفع تروریست ها وجود دارد؟ گفت : «زمانی که درباره مناطق کاهش تنش و درگیری بحث و تبادل نظر شد، با همه طرف ها در کشورهای اطراف درباره مبارزه با تروریسم، تضمین منافع کشورها و جلوگیری از خطر تروریست ها برای این کشورها گفتگو شد. اسرائیل از حضور حزب الله و ایران در جنوب سوریه هراس دارد. ما می گوییم ارتش سوریه اکنون با حمایت نیروهای روس، مناطق خود را در جنوب آزاد می کند و بار دیگر حاکمیت دولت سوریه را گسترش می دهد. اسرائیل برای دست زدن به کاری که در روند مبارزه با تروریسم خلل ایجاد کند، هیچ توجیهی ندارد.»
سفیر روسیه در بیروت در پاسخ به این سوال که اسرائیل از تروریست ها در جنوب سوریه حمایت و به نیروهای سوری حمله می کند. نظر شما در این باره چیست؟ خاطر نشان کرد «بله، اسرائیل از حضور تروریست ها به سود خود بهره برداری می کند.»
این مقام روس با تاکید برلزوم حاکمیت سوریه در جولان اشغالی و متعلق بودن این سرزمین به سوریها درباره «معامله قرن» گفت: اسرائیل همانگونه که گفتم روی ضعف عربها حساب ویژه ای باز کرده است . معامله قرن بحث تسلیم شدن است نه برقراری صلح و ما معتقدیم محاسبات اسرائیل در خصوص کشورهای عربی درباره سوریه ، لبنان و فلسطین صدق نخواهد کرد .

نظر شما