شناسهٔ خبر: 26230839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز بهره برداري رسمي از 5 پروژه عمراني، دوم تيرماه

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري آريا، 5 پروژه پل دسترسي از بزرگراه امام علي(ع) به سمت غرب بلوار ارتش به همراه مسير راستگرد غرب به جنوب تقاطع، فاز نخست تونل ارتباطي خيابان آرش به بلوار اسفنديار و بزرگراه آيت ا... هاشمي رفسنجاني، مقاوم سازي و تغيير وضعيت پل کريمخان، کانال کمکي سرخه حصار(حدفاصل ميدان بسيج تا پل دولت آباد) و بهسازي جاده دسترسي به مجتمع پسماند گود آبعلي، عناوين طرح هايي است که صبح روز شنبه دوم تيرماه سال جاري طي مراسمي با حضور مهندس سيد محمدعلي افشاني شهردار تهران رسما به بهره برداري مي رسند. پل دسترسي از بزرگراه امام علي(ع) به سمت غرب بلوار ارتش و  مسير راستگرد غرب به جنوب اين تقاطع، بخش هاي ديگري از هسته مرکزي پروژه احداث پل هاي تقاطع‌ غيرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌هاي امام علي(ع) و شهيد صياد شيرازي است و با گشايش آنها نه تنها دسترسي ايمن و سريع شهروندان به غرب بلوار ارتش و ميدان اقدسيه تامين خواهد شد بلکه امکان جمع آوري بار ترافيک شاخه شمالي محور دارآباد و هدايت آن به بزرگراه امام علي (ع) فراهم مي شود. از طرفي طبقه دوم تونل آرش-اسفنديار که به عنوان فاز نخست اين پروژه راهگشاي ترافيکي شناخته مي شود، شامل بيش از 600 متر طول مسير تونلي و رمپ هاي ورودي و خروجي است. اين معبر زيرزميني با عبور از زير بزرگراه مدرس، خيابان آرش غربي را به خيابان آرش شرقي متصل ساخته و ضمن کاهش گردش هاي اضافي، به بهينه سازي مصرف سوخت و زمان سفرهاي درون شهري در محدوده منطقه 3 کمک شايان توجهي کرده است. گفتني است فاز نخست تونل آرش- اسفنديار پيش از اين مورد بهره برداري آزمايشي قرار گرفته و تحويل شهروندان شده است. اما متعاقب آنکه تبديل پل‌هاي فلزي شهر تهران به پل‌هاي کامپوزيت بتني، به عنوان راهکاري مناسب براي بهينه سازي هزينه‌هاي نگهداري و مرمت اين دسته از پل‌ها مورد توجه مديران شهري قرار گرفت، تلاش براي مقاوم سازي و تبديل وضعيت پل کريمخان از تيرماه سال 1396 آغاز شد. اين پل پس از طي اقدامات مربوط به مقاوم سازي، در ادامه مرحله نوسازي و تبديل وضعيت عرشه شمالي را طي تعطيلات نوروز امسال پشت سر گذاشت و حالا با اتمام عمليات اجرايي عرشه جنوبي همزمان با عيد سعيد فطر، از يک سازه موقت و نا ايمن به يک پل دائمي و مقاوم در برابر بارهاي ناشي از زمين لرزه تبديل شده است. پروژه بعدي کانال کمکي سرخه حصار (حدفاصل ميدان بسيج تا پل دولت آباد) است؛ کانالي به طول تقريبي 2400 متر(به عرض 5 تا 6 متر و عمق 4 متر) که در ادامه تونل کمکي کانال ابوذر واقع شده و هدف از اجراي آن، افزايش ظرفيت کانال قديمي سرخه حصار به عنوان يکي از مهمترين مجاري عبور آب هاي سطحي  شهر تهران مي باشد. پروژه پنجم بهسازي جاده پسماند گود آبعلي شامل احداث جاده اي به طول 2500 متر در دو لاين رفت و برگشت و با عرض تقريبي 30 متر در اراضي حدفاصل سرخه حصار و جاجرود بوده و هدف از اجراي آن، کاهش تراکم ترافيک و تسهيل تردد کاميون‌هاي حمل نخاله در مسيرهاي منتهي به گود آبعلي است.

نظر شما