شناسهٔ خبر: 26209477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دو سوم آمریکایی ها مخالف سیاست ترامپ برای جداسازی خانواده ها هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن پست در مطلبی نوشت:دو سوم آمریکایی ها مخالف سیاست ترامپ برای جداسازی فرزندان مهاجران از خانواده هایشان در مرز هستند.
به گزارش این پایگاه اینترنتی،سیاست رئیس جمهور ترامپ برای جداسازی کودکان از والدینشان در صورت دستگیری والدین آنها به علت عبور غیرقانونی از مرز، به مثابه اقدامی افتخار آمیز نیست. مقامات دولتی به طور علنی هدف از این موضوع را بازدارندگی عنوان کرده اند.این موضوع سبب می شود که مهاجران از ترس اینکه فرزندانشان را از آنها جدا کنند هرگز فکر عبور از مرز را به ذهن خود متبادر نکنند.
با این حال، نظرسنجی جدیدی از دانشگاه کوینیپاک نشان می دهد این سیاست در میان آمریکایی ها نیز یک اقدام غیرمعمول و عجیب است.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، دو سوم کشور یعنی 66 درصد مردم آمریکا، مخالف سیاست ترامپ هستند. در این نظرسنجی از هر ده مرد شش نفر و از هر ده زن هفت نفر مخالفت خود را با سیاست ترامپ نشان داده اند.
هر چند حزب جمهوری خواه به طور گسترده دچار شکاف شده است اما اکثریت جمهوری خواهان این سیاست را تایید می کنند، در حالی که از هر ده نفر از احزاب مستقل شش نفر مخالف سیاست ترامپ هستند در این حال از هر ده نفر از حزب دموکرات نه نفر مخالف این سیاست هستند.
گفتنی است :روز سه‌شنبه ۱۹ ژوئن، بنژامن گریوو، سخنگوی دولت فرانسه در واکنش به تصاویر "تکان‌دهنده"ی کودکانی که در مرز مکزیک و آمریکا از والدین خود جدا شده‌اند گفت: "اصلاً دلم نمی‌خواهد آنچه که در آمریکا رخ داده در اروپا هم اتفاق بیفتد".
یک روز قبل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که نمی‌خواهد وضعیت کشورش در مورد مسئله مهاجرت شبیه اروپا شود. او گفته بود: "نگاه کنید به اوضاع اروپا... آمریکا هیچوقت به اردوگاه مهاجران یا مرکز نگهداری پناهجویان تبدیل نخواهد شد".
اما سخنگوی دولت فرانسه با انتقاد از جداسازی کودکان و والدین توسط آمریکایی‌ها، تأکید کرد "آرمان اروپا، صلح و آزادی است" و "الگوی آمریکایی" نمی‌تواند برای اروپاییان قابل قبول باشد. او گفت دولت فرانسه از "همبستگی اروپایی در مقابل عوامگرایی (پوپولیسم)" حمایت می‌کند.
طی یک ماه اخیر در مرز مکزیک و آمریکا، نزدیک به ۲۳۰۰ کودک و نوجوان از والدینشان که بدون اجازه به خاک آمریکا پا گذاشته‌اند، جدا شدند. از زمانی که دولت آمریکا اعلام کرده در مقابل مهاجرت غیرقانونی مطلقاً هیچ ارفاقی قائل نخواهد شد، این تصمیم به اجرا گذاشته شد. بدین ترتیب مهاجران غیرقانونی که به سن بلوغ رسیده‌اند به زندان می‌روند و فرزندان‌شان جداگانه در مراکزی در نزدیکی مرز نگهداری می‌شوند. چند سوپرمارکت بزرگ برای این کار سامان یافته و به اردوگاه موقتی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است. چادرهایی نیز در بعضی نقاط مرزی به نوجوانان اختصاص یافته است.
اما این اقدام دولت آمریکا اعتراضات زیادی را داخل کشور برانگیخت. گذشته از دموکرات‌ها، حتی ملانیا ترامپ، همسر ترامپ هم مخالفت خود را ابراز کرد و نوشت که از "دیدن فرزندان جداشده از خانواده متنفر" است. لورا بوش، همسر رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز به شدت از سیاست دولت انتقاد کرد و آن را "بی‌رحمانه" توصیف کرد.
اما مقامات دولت گفته‌اند فقط قانون را اجرا می‌کنند. آنان شایعۀ بدرفتاری با کودکان را تکذیب کردند.
قبلاً مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا می‌شدند به دلیل همراه داشتن فرزند و افراد نابالغ، بازداشت نمی‌شدند، اما دولت ترامپ از اوایل ماه مه تصمیم گرفت که دیگر در این مورد هیچگونه تساهلی نشان ندهد و هر مهاجر غیرقانونی را که به سن بلوغ رسیده بازداشت کند.
جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا با تأیید سیاست دولت گفت: "نمی‌توانیم و نباید کاری کنیم که مهاجران به همراه آوردن فرزندان خود تشویق شوند". او افزود: "اگر (در مرز مکزیک و آمریکا) دیوار بکشیم و قوانین روشن و بدون ابهامی در مورد مهاجرت و پناهندگی تصویب کنیم، دیگر ناچار به اقداماتی چنین ناخوشایند نخواهیم بود".
اما حتی در میان جمهوری‌خواهان افراد بسیاری معتقدند "سوءاستفاده از وضعیت کودکان" برای پیشبرد سیاست‌های دولت در قبال مهاجرت کاری ناشایست و غیراخلاقی است.

نظر شما