شناسهٔ خبر: 26206912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اخبار ضد و نقیض در خصوص اشغال فرودگاه الحدیده به دست ائتلاف سعودی

ابنا

سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن ادعاهای ائتلاف سعودی مبنی بر اشغال فرودگاه الحدیده را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ "شرف لقمان" سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن ادعاهای ائتلاف عربستان سعودی مبنی بر اشغال فرودگاه الحدیده را تکذیب کرد.

لقمان به دنبال ادعای ائتلاف سعودی در خصوص اشغال کامل فرودگاه الحدیده و فرار نیروهای یمنی از آن گفت که این فرودگاه همچنان در دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارد.

او افزود: فرودگاه الحدیده از درگیری‌ها دور است؛ ولی از سوی ائتلاف متجاوز به شدت بمباران می‌شود به‌گونه‌ای که این حملات منجر به تخریب زیر ساخت‌ها و ساختمان‌های فرودگاه شده است.

سرهنگ لقمان با بیان اینکه نیروهای متجاوز هنوز به فرودگاه الحدیده نرسیده‌اند، تأکید کرد که درگیری‌ها در فاصله 20 کیلومتری شهر الحدیده ادامه دارد.

رسانه‌های ائتلاف عربستان و امارات امروز سه‌شنبه بیست و نهم خردادماه برای دومین بار طی چهار روز گذشته مدعی شدند که نیروهای تحت امر این ائتلاف فرودگاه الحدیده را به کنترل خود درآورده و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرار کرده‌اند.

عملیات ائتلاف عربستان و امارات برای اشغال بندر الحدیده، از یک هفته پیش با عنوان «پیروزی طلایی» شروع شد.

به وسیله بندر الحدیده 70 درصد کمک‌های انسان دوستانه به مردم جنگ زده یمن ارسال می‌شود و این بندر راه تنفس مردم این کشور به شمار می‌آید.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما