شناسهٔ خبر: 26204673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتش یمن، اشغال فرودگاه «الحدیده» را تکذیب کرد

سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن ادعاهای ائتلاف عربستان سعودی مبنی بر اشغال فرودگاه «الحدیده» را تکذیب کرد و گفت که این فرودگاه دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شرف لقمان»، سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن ادعاهای ائتلاف عربستان سعودی مبنی بر اشغال فرودگاه «الحدیده» را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه المیادین، لقمان عصر سه‌شنبه به دنبال ادعاهای ائتلاف مذکور در خصوص اشغال کامل این فرودگاه و فرار نیروهای یمنی از آن گفت که فرودگاه الحدیده همچنان در دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارد.

او افزود: «فرودگاه از درگیری‌ها دور است؛ ولی از سوی ائتلاف متجاوز به شدت بمباران می‌شود به‌گونه‌ای که این حملات منجر به تخریب زیر ساخت‌ها و ساختمان‌های فرودگاه شده است».

سرهنگ لقمان با بیان اینکه «نیروهای متجاوز هنوز به فرودگاه نرسیده‌اند»، تأکید کرد که درگیری‌ها در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر الحدیده ادامه دارد.

رسانه‌های ائتلاف عربستان و امارات سه‌شنبه برای دومین بار طی چهار روز گذشته مدعی شدند که نیروهای تحت امر این ائتلاف فرودگاه را به کنترل خود درآورده و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرار کرده‌اند.

عملیات ائتلاف عربستان و امارات با کمک ارتش‌های اجاره‌ای، از سه‌شنبه هفته گذشته تحت عنوان «پیروزی طلایی» شروع شده است.

هدف این عملیات، اشغال بندر الحدیده است که به وسیله این بندر ۷۰ درصد کمک‌های انسان دوستانه به مردم جنگ زده یمن ارسال می‌شود و راه تنفس نیروهای انقلابی یمن به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما